Jag måste erkänna att jag inte kan göra mig av med min eldål på runt 60 cm. Så den har fått gått med både Västafrikanska firrar och nu SA fiskar i 240 l karet
Världskar
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Silverhajar (Asien), Gibbicepsmal (Sydamerika), Synodontis Eupterus (Afrika) och ett antal centralamerikanska ciklider (Nordamerika) i ett och samma kar.
4 världsdelar, då borde jag vara inkvaladÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ursprungligen postat av LundensisJag har kubaciklider med ciklider från centralamerikanska fastlandetÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Sa Florida ar en varldsstat da? http://nas.er.usgs.gov/queries/Speci...submit2=SubmitMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av jinnarparenSilverhajar (Asien), Gibbicepsmal (Sydamerika), Synodontis Eupterus (Afrika) och ett antal centralamerikanska ciklider (Nordamerika) i ett och samma kar.
4 världsdelar, då borde jag vara inkvaladAnders LKommentar
-
Jag hade denna blandning tidigare.
Coius microlepis Asien
Potamotrygon Sydamerika
Herichthys pearsei Centralamerika
Lepisosteus oculatus Nordameika
mm framför allt andra SA ciklider.
Har nu renodlat mer åt SAKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonSa Florida ar en varldsstat da? http://nas.er.usgs.gov/queries/Speci...submit2=SubmitAnders LKommentar
-
Har bara fisk från 3 världdelar ;
SA:1 chokladmal ,2 P.blochi och massa L-malar .
Asien:arowana , tigerfisk och 2 ormhuvud och Mystus malar.
Afrika:några Polypterus och dvärg giraffmalar.Kommentar
-
Ursprungligen postat av plecoHar bara fisk från 3 världdelar ;
SA:1 chokladmal ,2 P.blochi och massa L-malar .
Asien:arowana , tigerfisk och 2 ormhuvud och Mystus malar.
Afrika:några Polypterus och dvärg giraffmalar.
(schysst blandning, så skall det se ut!)Anders LKommentar
-
Jag hart kompleterat mitt västafrikakar med invandrade renhållningsarbetare. Det handlar om sydamerikanska ancistrus och asiatiska praktbarber. Kanske inte ett värdskar direkt, men tre världsdelar är det.
MVH
MagnusKommentar
-
Ursprungligen postat av tropfrogJag hart kompleterat mitt västafrikakar med invandrade renhållningsarbetare. Det handlar om sydamerikanska ancistrus och asiatiska praktbarber. Kanske inte ett värdskar direkt, men tre världsdelar är det.
MVH
MagnusAnders LKommentar
-
-
Visst räknas det...Men Svensk natursten??? Jag har flertalet kosmopolitiska växter i mitt kar, det kallar jag världskar
MVH
MagnusKommentar
-
det går precis, men men
sebra fisk
pallett ciklider
ancistrus
har även lite annan fisk i det karet160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
Kommentar