Hur lite Astaxanthin man än petar ner i fodret är väl ändå första syftet att få mer krut i färgerna!? Så Tricella,visst e det ett "färgmedel"!?
Efter bara ett par veckor...*foder*
Kollaps
X
-
-
-
Ursprungligen postat av tezzUndrar om det är någon efterfrågan på röda goldenKommentar
-
Det går väl att få olika färger på golden på samma vis som färgsättning på papegojciklider?
Men är inget att sträva efter hoppas jag.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av ozricHur lite Astaxanthin man än petar ner i fodret är väl ändå första syftet att få mer krut i färgerna!? Så Tricella,visst e det ett "färgmedel"!?
Jag vet inte vad man ska svara på angående doseringen. Det finns doseringsråd som ges på Naturose astaxanthin etikett och det bör man kanske inte överskrida. Eftersom jag inte vet vad som sker med fisken vid överdosering så är det bättre att hålla sig inom ramarna för vad som anses vara rätt dosering.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneja det är det , mer än du kan ana så om du vet någon som har att sälja så är jag beredd att betala mycket pengar för röda golden.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJa men det är ju bara att sätta dit blå lysrör så blir dom röda men du kanske redan viste detKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannenej det visste jag inte, vilka blå rör menar du.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenHur mycket är rätt mängd.Jag tog 2 teskedar till en standard mix, på 500g räkor och 500g ärtor.
Av spirunila så kan man ha större doser, 11% kan fisken ha nytta av men beroende på vattenkvaliten så är det säkrare att ha mindre doser eftersom dom lätt kan få någon form av fläckar som tydligen va en kombination av ljus, vattekvalite och foder med för mycket spirulina.
Det va nån del i pigmentet som va känslig för det, kommer inte ihåg vad det hette tyvärr.Kommentar
-
[QUOTE=Malawe]
Jag vet inte vad man ska svara på angående doseringen. Det finns doseringsråd som ges på Naturose astaxanthin etikett och det bör man kanske inte överskrida. QUOTE]
JAg har inte min originalpåse kvar för astaxanthinet. Men om jag inte missminner mig så var rekommendationen från "tillverkaren" 2-4gr/kg mix)(=1-2 tsk/kg mix) Stämmer detta Stefan?
Deelay: 2-3% borde ju vara 20-30gr astaxanthin på 1 kg räkmix. Det låter vääääldigt mycket.//Stefan LindstedtKommentar
-
Ursprungligen postat av StelinDeelay: 2-3% borde ju vara 20-30gr astaxanthin på 1 kg räkmix. Det låter vääääldigt mycket.Kommentar
-
Förmodligen menar de torrvikt. Krama ur allt vatten ur ett kilo räkmix, så är det nog inte så många gram kvar.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyFörmodligen menar de torrvikt. Krama ur allt vatten ur ett kilo räkmix, så är det nog inte så många gram kvar.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayLåter iof vettigt =) btw... snart borås dags, skall jag ta med din fisk?Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av Tonyfrom over there?
jag hör av mig strax innan.
Alltså... blöt upp astaxanthinet o mät sedan upp 20 gram tex.... torka det sedan o se vad det väger då =)Senast redigerad av deelay; 14 March 2007, 00:29.Kommentar
Kommentar