Ursprungligen postat av KarpAnders
L.Trewasae
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av kattstaSkickar några bilder på min trawawasse"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzZimbawe Rock
sånna vill jag ha =)Senast redigerad av deelay; 13 March 2007, 01:55.Kommentar
-
Ursprungligen postat av QumarrHar för mig att det var chilumba "occra", men ifall någon har koll på vad det är för fångstplats på de "occra" som finns i nol så kan ni ju skriva det i tråden.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayOpa opa... har du haft den där länge? har du fått yngel? har du sett ifall det har blivit någon röd färg som smygit sig ner på ryggen från ryggfenan?
sånna vill jag ha =)Kommentar
-
Jag e lite tveksam till fisk fångade kring Chilumba över lag iom att det innfattar ett stort område där tex Katale Island och Mpanga ingår. "Tveksam" är väl iofs inte rätta ordet men det är en "luddig" fångstplats-beskrivning. Iaf med tankte på att det finns fler varianter inom samma område....
Har iofs dålig koll på Trewavasae-varianterna ädr. Men rödast "Occra" (Ochre) kommer väl från Mpanga??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricJag e lite tveksam till fisk fångade kring Chilumba över lag iom att det innfattar ett stort område där tex Katale Island och Mpanga ingår. "Tveksam" är väl iofs inte rätta ordet men det är en "luddig" fångstplats-beskrivning. Iaf med tankte på att det finns fler varianter inom samma område....
Har iofs dålig koll på Trewavasae-varianterna ädr. Men rödast "Occra" (Ochre) kommer väl från Mpanga??Kommentar
-
Ursprungligen postat av kattstaSkickar några bilder på min trawawasse
lite bullig och mycket rött i sig.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneden verkar vara yngel ifrån roger persson stam i eskilstuna.
lite bullig och mycket rött i sig.mvh janne
Deelay; Aha, ja just det"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
här har ni min hane och hona...
bifogar länkar:
Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneden verkar vara yngel ifrån roger persson stam i eskilstuna.
lite bullig och mycket rött i sig.mvh janne
Jag fick fram den genom egen odling på honor med mycket orangt i
Trodde att det var en hona först men sedan börja han slåss med dom andra mc/hannarnaKommentar
-
Ursprungligen postat av kattstaDen kommer inte från Roger Persson
Jag fick fram den genom egen odling på honor med mycket orangt i
Trodde att det var en hona först men sedan börja han slåss med dom andra mc/hannarnaKommentar
-
Blanda färger
Om jag har förstått saken rätt så uppstår färgkombinationen OB/MC lite slumpmässigt. Innebär det att ett sådant par kan/kommer att få yngel av "grundfärgen"?
Om så är fallet, innebär det att det är OK att "blanda" OB/MC med vanliga blå/bruna i samma kar?När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
skaffade nyligen en liten grupp vf Trewavasae lions cove, dom var sisådär i butiken men ja visste att det troligen var att de inte fick dominera, efter några dagar har de visat sitt rätta jag med grymma färger, just lions cove är en personlig favorit vore kul att få tag på MC av denna variant, har sett några för nått år sen och dom var inte billiga..hehe, har glömt bort hur trevlig och charmig denna mbuna faktiskt är, mkt beteende måste ja sägaTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Hallå Tomas!
Den fina hanen mår bra och får bestämma i 960 liters.
Den kanske inte är steril, honan har tuggat i 5 dagar nu.Får väl hålla tummarna att han är duglig (tryckte tillhonom med ett stort klippblock ngn vecka innan han lekte av den rööda honan).
Ha det!Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar