am top 3338 ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ebbe_20
    Användare
    • February 2005
    • 283

    am top 3338 ytterfilter?

    Sitter i start groparna med att dra igång mitt nya akvarium, på 600 liter.

    Ska köra lite discus och skalarer osv.. tetror m.m

    men nu kommer vi till den stora filter frågan ?

    är de nån som har provat detta ytterfilter Am Top 3338 finns på Pwss


    Det pumpar ju ca 1200 liter i timmen.

    Lite funderingar kring detta filter är de tyst funkar de bra?
    MVh
    Ebbe
  • ebbe_20
    Användare
    • February 2005
    • 283

    #2
    http://home.brikks.com/winnie/ bild på akvariet som de är just nu finns på denna länken
    mycket ska göras bland annat ska de röret i högersidan bort och det ska limmas i botten där de har varit rör innan ner till ett hemma byggdt ytterfilter..

    Tar bort de för att de var inte det bästa........
    MVh
    Ebbe

    Kommentar

    • Cissi
      Användare
      • June 2006
      • 357

      #3
      Jag har ett sådant. Det var mest tänkt som backup till mitt 720, så att inte cirkulationspumpen går torr. Det är ruskigt tyst! Gillar denna bättre än mitt Eheim 2217 ytterfilter. Skulle jag köpa ett nytt ytterfilter nån gång blir det ett sådant igen. Billigt och bra på alla sätt, tycker jag.
      Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

      Kommentar

      • eberhardt
        Användare
        • November 2005
        • 32

        #4
        Hej varför vill du inte ha sentral fillter under burken det är lettare när mann ska byta fillter media av olika slag vadd eller annat värmaren legger du i filltret.

        Kommentar

        • ebbe_20
          Användare
          • February 2005
          • 283

          #5
          jo jag vet att de är smidiagare att anv central filtret men de var byggt på ett skumt sett med stock imitation innuti karet som sprack när vi körde hit de igår.. sen tog det mycket plats i karet.

          så ett ytterfilter får de bli :-)

          idag ska de pluggas i botten !! sen får de stå och torka tills på tisdag sen blir de vatten på fyllning !!
          MVh
          Ebbe

          Kommentar

          • Twiq
            Användare
            • December 2006
            • 17

            #6
            jag har ett sådant jag med tillsammans med en cirkulationspump i mitt 540 malawikar. och som cissi säger så är de väldigt tyst. har sängen där jag sover 1meter från filtret och jag störs inte alls av det. hade dock ett litet problem när jag skulle köra igång mitt. de sitter en "luftningsplugg" eller vad de nu skulle tänkas heta som läckte för mig eftersom O-ringen var för liten. men jag köpte bara en ny på min lokala VVS firma för 3kr. tycker absolut filtret är värt sina pengar!

            Kommentar

            • de-man
              Användare
              • August 2006
              • 21

              #7
              Jag har också ett AM-Top 3338. Ett kanon filter som jag är mycket nöjd med. Jag rekommenderar det!

              Kommentar

              • Tulle89
                Användare
                • August 2006
                • 239

                #8
                Har osså ett 3338+en cirkulationspump i mitt 222 liters malawikar. Det funkar skitbra o aldrig haft några problem med det. Precis som Twiq så står mitt osså 1 meter ifån sängen och har aldrig störts av detta. Dock ska man nog inte slänga i hur mycket filtermedia som helst (vilket jag har gjort) för då dras trycket ner ganska ordentligt men ska du ha diskus så är det ju inga problem för dig.

                //MVH Tulle
                Med Vänliga Hälsningar Tulle

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                Kommentar

                Arbetssätt...