Hej, jag har ett par palletciklider, där bara honnan är intresserad av lek... vad ska jag göra för att få hanen intresserad? Honan är helt utfärgad, försöker hela tiden få med sig hanen in i grottan... Men han vill inte.
Varför bara honan intresserad?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ja, det händer, framförallt när man bara har ett ciklidpar i burken. Prova att visa honom sin spegelbild 2 x 5 minuter per dag. Håll en sminkspegel el. dyl. mot glaset, och låt honom slåss med den, men se upp så han inte "förlorar". Det var ett trick jag brukade använda för att få fart på försoffade ciklidhanar. -
Ursprungligen postat av Mike_NorenJa, det händer, framförallt när man bara har ett ciklidpar i burken. Prova att visa honom sin spegelbild 2 x 5 minuter per dag. Håll en sminkspegel el. dyl. mot glaset, och låt honom slåss med den, men se upp så han inte "förlorar". Det var ett trick jag brukade använda för att få fart på försoffade ciklidhanar.Kommentar
-
Först blev han rädd för sin spegelbild och simmade iväg... Men han fick iallafall lite färg. Sedan fick han mera färg och vågade "slåss" med spegelnKommentar
-
-
Upprepa ett par gånger per dag. Hanen kommer bli allt mer uppjagad, och du kommer antingen att få lek... eller så slår han ihjäl honan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenUpprepa ett par gånger per dag. Hanen kommer bli allt mer uppjagad, och du kommer antingen att få lek... eller så slår han ihjäl honan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Lakka-CiklidNågra fler tips?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
1) För att hans aggressionsnivå höjs. Det är därför det kan bli lek.. och därför han kan slå ihjäl honan.
2) Japp, funkar inte detta är det dags för en ny hane.Kommentar
-
jag köpte en laserpekare/ledlampa i ett.. som fredagsnöje sisådär var ju flera år sedan det var inne.. men iaf. mina firrar spänner upp sig helt å hugger i bakgrunden efter pricken..
vet inte fall det löser något i din sittuation men det var jävligt efektivt för att tagga till demKommentar
-
Köp ett par till eller iaf en hane till om spegeln inte fungerar, men det verkar den ju nästan göra540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ursprungligen postat av JeppeKöp ett par till eller iaf en hane till om spegeln inte fungerar, men det verkar den ju nästan göraKommentar
-
Okej, men keep on fighting med spegeln540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ursprungligen postat av Lakka-CiklidAkvariumet är tyvärr för trångt för ett par till...Kommentar
-
min pallett hona ville leka månader innan hanen gav efter, så jag tror att tålamod är nog svaret ....160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
Kommentar