Hooppande Gibbi!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flykt
    Användare
    • January 2007
    • 104

    Hooppande Gibbi!

    I dag när jag kom hem från jobbet hitta jag min ena gibbi på golvet, en halvmeter från karet, stendöd.

    Har iofs inga täckglas, men inte hört nån gång att de brukar hoppa ut ur akvarium?!
    /Helena

    Min Zoon
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Jag tror inte det finns nån fisk som inte kan hoppa ut ur ett akvarium.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • February 2006
      • 557

      #3
      En av mina malar bodde i en plastbalja ett tag och där var det alldeles för lätt att följa den sluttande kanten i hög fart. Jag tog upp den flera gånger från golvet. Det blev ju som en avfyrningsramp för flygande fiskar.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • Flykt
        Användare
        • January 2007
        • 104

        #4
        Ursprungligen postat av Rhodebaert
        En av mina malar bodde i en plastbalja ett tag och där var det alldeles för lätt att följa den sluttande kanten i hög fart. Jag tog upp den flera gånger från golvet. Det blev ju som en avfyrningsramp för flygande fiskar.
        Okej! Tackar för svaren.

        /Helena
        /Helena

        Min Zoon

        Kommentar

        • quarantino
          Användare
          • January 2007
          • 59

          #5
          RIP!

          Så synd!
          /Peter

          Min gibby: http://img6.picsplace.to/img6/25/gibby_web.jpg
          "Världens bästa..." ramp: [K] http://img12.picsplace.to/img12/1/tasty_reflector.jpg

          Kommentar

          • Micke M
            Användare
            • November 2006
            • 116

            #6
            Nu är jag inte 100% säker på att gibbiceps kan andas luft, men många andra liknande malar kan göra det ett tag. Har läst i andra forum om malar som helt enkelt fortsätter suga sig fast i rutan och kravla sig uppåt även när de kommer över vattenytan, och vips så ligger de utanför akvariet. Vissa har tydligen klarat sig en ganska lång stund och helt enkelt plockats i akvariet igen på morgonen när de hittats.

            Själv tömde jag ett kar för några år sedan för att flytta 10 mil. Visste att jag hade en gammal ancistrus där i, men kunde fan inte hitta honom trots att allt vatten var tömt och bara det fuktiga gruset låg kvar i botten.
            När jag fyllde på med vatten igen dagen efter sprätte det till i gruset och fram kom min lilla mal! Helt otroligt.

            Kommentar

            • wracker
              Användare
              • June 2006
              • 295

              #7
              hade en ancistrus som låg i ett tömt kar 4veckor, hade tömt vattnet ner till gruset och den lille stackars rackaren hade grävt ur lite intill bakgrunden och låg å tröck där. fenorna hade trasslats sönder men de växte ut sen utan medecin. då de flesta malar enligt vad jag hört så är dem extra känsliga för salt

              Kommentar

              Arbetssätt...