Jag funderar på om det är värt att smörja packningarna på sitt eheim classic. Är det isf olämpligt att använda Super lth grease + MoS2 långtidsfett? Det är för kullager och sånt skit. Kanske giftigt?
smörja packningar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det finns speciellt fett för packningar. Det är siliconbasserat.
Tyvärr vet jag inte namnet på det men VVS butiker har det garanterat. Jag har använd det till att smörja packningarna i blandaren till diskbänken.
Smörja bör du göra vid kopplingar som kopplas och kopplas isär ofta.
Tycker du att det kärvar i kopplingarna så funkar nog en droppe matolja med -
-
Olja och gummi är en riktigt dålig kombination. Vaselin funkar bättre. Bäst borde ju Eheims egna packningssmörja vara.Kommentar
-
Hej
Antingen siliconfett till kranar/blandare finns på VVS avdelningarna
eller vanligt vaselin.
MVH Palm325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(Kommentar
-
Jag tar vanlig matolja och det har funkat bra hittils.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
När jag jobbade i läkemedelsindustrin använde vi vaselin till packningar. Det är garanterat ogiftigt.Kommentar
-
Vaselin är användbart till diverse ändamål, däribland Eheimpackningar.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Finns även armaturfett att köpa. Misstänker starkt att det är just vaselin i en mindre och dyrare förpackning. Funkar i allafall bra för mig, och min lilla tub lär räcka för mig under min livstid.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoFinns även armaturfett att köpa. Misstänker starkt att det är just vaselin i en mindre och dyrare förpackning. Funkar i allafall bra för mig, och min lilla tub lär räcka för mig under min livstid.
Hilsen,
P325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(Kommentar
-
Vaselin ja... hrm... det är bra att ha på läpparna om man är torr.Det går alltid en senare buss.Kommentar
Kommentar