If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag funderar på om det är värt att smörja packningarna på sitt eheim classic. Är det isf olämpligt att använda Super lth grease + MoS2 långtidsfett? Det är för kullager och sånt skit. Kanske giftigt?
Det finns speciellt fett för packningar. Det är siliconbasserat.
Tyvärr vet jag inte namnet på det men VVS butiker har det garanterat. Jag har använd det till att smörja packningarna i blandaren till diskbänken.
Smörja bör du göra vid kopplingar som kopplas och kopplas isär ofta.
Tycker du att det kärvar i kopplingarna så funkar nog en droppe matolja med
Antingen siliconfett till kranar/blandare finns på VVS avdelningarna
eller vanligt vaselin.
MVH Palm
325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
Finns även armaturfett att köpa. Misstänker starkt att det är just vaselin i en mindre och dyrare förpackning. Funkar i allafall bra för mig, och min lilla tub lär räcka för mig under min livstid.
Finns även armaturfett att köpa. Misstänker starkt att det är just vaselin i en mindre och dyrare förpackning. Funkar i allafall bra för mig, och min lilla tub lär räcka för mig under min livstid.
Hilsen,
P
De va så silicinfettet hette
325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
Kommentar