Lokalbefolkningen kallar sjön Laguna Catemaco. Jag har varit där siktdjupet är någon centimeter. http://en.wikipedia.org/wiki/Laguna_Catemaco
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Lokalbefolkningen kallar sjön Laguna Catemaco. Jag har varit där siktdjupet är någon centimeter. http://en.wikipedia.org/wiki/Laguna_Catemaco
Förresten Ola kan den dåliga sikten i sjön ha att göra med att den rosa varianten av V.fenestrata har lyckats etablera sig i sjön?
I en sjö med bättre sikt så skulle väl en vit fisk synas väldigt bra och därmed vara ett lättare byte för predatorer.Kommentar
-
Ok, jag har sett bägge varianterna, men om lokal befolkiningen säger Laguna Catemaco så kommer även jag göra det i framtiden.
Förresten Ola kan den dåliga sikten i sjön ha att göra med att den rosa varianten av V.fenestrata har lyckats etablera sig i sjön?
I en sjö med bättre sikt så skulle väl en vit fisk synas väldigt bra och därmed vara ett lättare byte för predatorer.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Rosa/vitt??
När jag fiskade så fick jag inga rosa, bara normalfärgade rätt trista fiskar (inget vitt, bara gråröda med mörka band) men de visar ju inte upp sina bästa färger sprattlande på botten av en kanot. Men fågelpredation var de helt skyddade mot. Det är ju svårt att veta hur det såg ut på botten. Thorichthys ellioti från Catemaco är däremot en av de snyggaste fiskarna som jag sett. Varför vara snygg om man inte syns?
Rosa blir röd/grön vid dåliga ljusförhållande om jag inte minns fel, vitt uppfattas som gul(thee) färgat, blå smälter ing bäst samt att orange syns bäst.
Tror det var så jag fick det berättat av morfar och även erfarenhets mässigt erfara efter gös fiske...i grumligt vatten..Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
16500liter odlingskar.
3500liter vardagliga.
6kbm tempererad damm.
MvH
Daniel
0735-433428Kommentar
-
Om man ska återgå till vilka färger som syns...fråga lokal fisk affär som säljer fiske drag.
Rosa blir röd/grön vid dåliga ljusförhållande om jag inte minns fel, vitt uppfattas som gul(thee) färgat, blå smälter ing bäst samt att orange syns bäst.
Tror det var så jag fick det berättat av morfar och även erfarenhets mässigt erfara efter gös fiske...i grumligt vatten..Kommentar
-
Jepps
Eller nja morfar är död sen 82 men visst fick man reda på en hel del nyttiga saker.
Mjo...men jämnförelsen är slående...gös i skumt vatten.
Är ju därför man ska köra med gul/oranga drag vid fiske i sådana vatten.
Sen spelar ju ljusförhållandena in en hel del.
Dock så bör kommenteras att catemaco rosa grå är förbaskat snygga.
Hade jag haft plats så skulle jag garanterat lägga beslag på några.Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
16500liter odlingskar.
3500liter vardagliga.
6kbm tempererad damm.
MvH
Daniel
0735-433428Kommentar
-
-
Lite bilder från dagen
Bild 1 V. Fenestrata laguna Catemaco par
Bild 2 V. Fenestrata laguna Catemaco hona
Bild 3 Bild från mitt nya 1400
Bild 4 en bild till från nya 1400 lägg märke till mitt fina Synspila par direkt importerat från Laholm
Bild 5 Fredistahli hona motar inkräktare från Laguna CatemacoSenast redigerad av Niclas Larsson; 04 February 2008, 22:34.Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Lite bilder från dagen
Bild 1 V. Fenestra laguna Catemaco par
Bild 2 V. Fenestra laguna Catemaco hona
Bild 4 en bild till från nya 1400 lägg märke till mitt fina Synspila par direkt importerat från Laholm
Bild 5 Fredistahli hona motar inkräktare från Laguna CatemacoKommentar
-
Lite bilder från dagen
Bild 5 Fredistahli hona motar inkräktare från Laguna CatemacoMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Lite bilder från dagen
Bild 5 Fredistahli hona motar inkräktare från Laguna Catemaco
Synspilaparet ser plötsligt väldigt litet ut, antingen har du tvättat dem i för varmt vatten eller så var ditt kar betydligt högre än vad jag trodde.
"Slimline wood" bakgrunden på bild 5 var också fin är det freddiehonan som kommer från mig?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Jo det är din gamla honaSenast redigerad av Niclas Larsson; 04 February 2008, 22:53.Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Lite bilder från dagen
Bild 1 V. Fenestrata laguna Catemaco par
Bild 2 V. Fenestrata laguna Catemaco hona
Bild 5 Fredistahli hona motar inkräktare från Laguna CatemacoKommentar
-
Glömde en bild från 1400, den konstiga skuggan kommer genom att det sitter ett tvärstag vid metallhalogenenCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
Kommentar