CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
De 2 som simmar i mitt kar har varit något mellan dessa ytterligheter, de kunde som små periodvis vara mycket aggressiva mot varandra, andra fiskar brydde de sig aldrig om.
Nu när de blivit större så ser jag sällan att de bråkar med varandra, nu för tiden så försöker den större av dem (hanen) uppvakta den mindre (honan), och det har hit tills gott lugnt till. Hanen har dock tuffat till sig mot de andra firrarna, kanske lugnet före stormen, de är bara halv vuxna än.Kommentar
-
Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimmSenast redigerad av Mattias777; 30 January 2008, 12:23.Kommentar
-
Kommentar
-
Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
16500liter odlingskar.
3500liter vardagliga.
6kbm tempererad damm.
MvH
Daniel
0735-433428Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"
Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.
Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!
Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det! Det betyder: Med vänlig hälsning!
Mvh/AndreasKommentar
-
Nej, jag "försöker" aldrig vara ironisk - Jag brukar helt enkelt bara "vara" irionisk när jag vill vara det!
Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"
Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.
Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!
Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det! Det betyder: Med vänlig hälsning!
Mvh/Andreas
Mvh MattiasKommentar
-
Vat att festae är SA men lägger upp några bilder från mitt festaepar när de vaktar yngel här ändå Honan är drygt 20 cm just nu och hanen börjar väl närma sig 30 strecket...
(kolla noga så ser ni yngel)
Kommentar
-
Petenia splendida
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.Kommentar
-
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.
Här är en taskig bild jag tog för ett tag sedan när mina fick räkorKommentar
-
känner igen det Ove vänta bara 15 cm till i storlek sen är det hela räkor skalade som dom sväljer hela riktigt glupska men dom förbränner det på en halv dag sen är dom smala igen märkligt!! Riktigt fina är dom den fisken som är helig för mig säljer jag dom så kan jag sälja hela karet ...hör av dig om du har en natur färgad hona över
jag gillar dem mer och mer och de kommer nog att bli heliga här hemma oxå, men än så länge så värderar jag nog mina V.fenestrata "Lago Catemaco" och V.regani något högreKommentar
Kommentar