Helt underbara!! Blir avis måste jag erkänna
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Detta funkar jättebra!Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Citrinellum/Labiatum från Styrsö
Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.
Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.
Mer bilder kommer och då även på bocourtin.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.
Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.
Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
Ser nästan ut som rena Citrinellum om jag får tro.Kommentar
-
Labiatum eller citrinellum? i vilket fall som helst så är det en imponerande pjäs och den blev genast övriga familjens favorit, de glömde till och med att jag hade umbriferor i samma kar.
Den lilla saken på medföljande bild går också i samma kar. (vieja godmanni)Åter till CA
-
jasså Tyko blv bly. det är väl bara för att han inte är van med sånskan ;-)
Han repar sig nog snart.
Tack för bilderna. Jag är jätteglad att han fick ett bra hem!!!Kommentar
-
Vad månde bliva av detta lilla yngel...
generation 4 av dovii på gång, men detta lilla yngel får se till att bli lite snabbare då ett annat tydligen har hunnit ifatt det och knep en bit av stjärtfenan.Åter till CA
-
Mer bilder kommer och då även på bocourtin.Kommentar
-
Den går i det stora och den är större än dovii, framför allt högre men även längdmässigt.
Dock så verkar det vara en lugn gosse för han flyttar sig snällt när umbriferahanen kommer ångande. Men det kanske blir ändring på det så småningom.Åter till CA
-
Grattis till firrarna Rickard!
Fina bilder som vanligt, den på Doviiynglet är ju helt sanslöst bra..
Och vad ska man säga om Godmanni då? SLURP, vilken pärla
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Det är otroligt hur jämn intervall HRP har när det gäller lek, har haft frisimmande yngel första veckan varje månad nu sista halvåret, nu är det dags igen!Kommentar
-
fina bilder jinnarp + keno....Den "Cittran" är massiv Jinnarp såg den själv hemma hos Styrsö när jag var där...då ses vi nästa helg ska bli kul se alla dina CAMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar