CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
kult med mye bildeposting her!
Mye farger på din zonata FI.
Noen her som har erfaring med oppforing av grammodes?Kommentar
-
Men tyvärr dödade hanen honan vid den 3:e leken, det gick på bara ett par timmar, dom har ju skapliga verktyg i munnen sen tog hanen hand om ynglen själv.
Har just nu ett nytt par som påbörjat lek, får se hur dessa är..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kul! De er nokså hissige ja. Tror det er noe av det verste jeg har hatt av ciklide! Desverre, for de er veldig flotte!
I naturen drar hunnen fra hannen etter yngelen har blitt frittsvømmende, så det er vell kanskje derfor din ble drept til slutt?
Tror jeg skal separere de etter at yngelen har kommet ut av hulen og la de gå i to karr ved siden av hverandre. Da får de iallefall se hverandre og "passe" sammen gjennom en veggKommentar
-
-
Jag har dragit upp Grammodes, Dom är mycket bra föräldrar enligt min erfarenhet..
Men tyvärr dödade hanen honan vid den 3:e leken, det gick på bara ett par timmar, dom har ju skapliga verktyg i munnen sen tog hanen hand om ynglen själv.
Har just nu ett nytt par som påbörjat lek, får se hur dessa är..
Tänk att det har hänt saker med Grammodes.För några år sen
(tror jag det var) svarade "jinnarparen" på frågor om denna fisk.
Har alltid varit intresserad, men bor man i Norrland så är det marigt.
Kul att det händer nåt, att skicka till mig är kanske inte så lätt men enl.
inlägg funkar det.
Mvh
HåkanKommentar
-
Kul! De er nokså hissige ja. Tror det er noe av det verste jeg har hatt av ciklide! Desverre, for de er veldig flotte!
I naturen drar hunnen fra hannen etter yngelen har blitt frittsvømmende, så det er vell kanskje derfor din ble drept til slutt?
Tror jeg skal separere de etter at yngelen har kommet ut av hulen og la de gå i to karr ved siden av hverandre. Da får de iallefall se hverandre og "passe" sammen gjennom en veggMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
16500liter odlingskar.
3500liter vardagliga.
6kbm tempererad damm.
MvH
Daniel
0735-433428Kommentar
-
Ok, dags att sänka nivån på foton med bilder tagna med mobilkameran, önskad bild på herichthys labridens tamasopo svåra som attan att fota står inte stilla en sekund, detta är en av de mindre trolig hona som inte visat nån könsmognad ännu, och på nyinskaffat par av Parachromis friedrichstalii
och en romvaktande maculicada honaMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
firrar i naturen
Hallå
Vad är det här för firrar? Från Semuc Champey, Lanquíns kommun, i småpölar på en kalkbrygga ovanpå floden Cahabón, Alta Verapaz, Guatemala.
4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!
Jag har fler bilder på fisk i naturen (eller uppfiskade) om nån vill kolla.
AndersKommentar
-
Ok, dags att sänka nivån på foton med bilder tagna med mobilkameran, önskad bild på herichthys labridens tamasopo svåra som attan att fota står inte stilla en sekund, detta är en av de mindre trolig hona som inte visat nån könsmognad ännu, och på nyinskaffat par av Parachromis friedrichstalii
och en romvaktande maculicada honaMvh Jocke
-
Hallå
Vad är det här för firrar? Från Semuc Champey, Lanquíns kommun, i småpölar på en kalkbrygga ovanpå floden Cahabón, Alta Verapaz, Guatemala.
4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!
Jag har fler bilder på fisk i naturen (eller uppfiskade) om nån vill kolla.
Anders
Aningen svårt att se på den bilden, men en gissning skulle kunna vara Theraps irregularis..
Posta gärna flera bilder...
Mvh JockeMvh Jocke
-
Halloj!
Här kommer lite blider på mitt Labiatum par och min största texas
Labiatum honan: http://www.zoonen.com/res/user/14696...74_orig_SE.jpg
Labiatum hanen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...86_orig_SE.jpg
Taxasen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...88_orig_SE.jpg
Vattnet är lite skitigt av alger för jag hade precis skrapat rutan innan jag fotaKommentar
-
Tack. Japp, det verkar stämma. Fiskar i pölarna enligt en artikel via Google: cikliderna Chuco godmani, Theraps irregularis, “Cichlasoma” bocourti, levandefödarna Poecilia rositae, Poecilia cf. rositae, och tetran Astyanax aeneus. växter: Hydrilla verticillata, Ceratophyllum, Najas och alger.
(http://globiz.sachsen.de/snsd/publik...04_145-154.pdf)
AndersKommentar
Kommentar