Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Ser du honans tydligt markerade rand genom hela kroppen det är typiskt. Honan har intensivare färger och är betydligt vackrare än hanarna enligt mig ialf. Är Jinnarparens gamla hane. Honan vet jag inte var den kommer ifrån.Senast redigerad av tjornpatrik; 16 December 2007, 22:24.Kommentar
-
Ok, ja men då är jag med. Har 6 st. Hur många går det att få att färga? 2 färgar för tillfället.Kommentar
-
Här kan du läsa mer om könskillnaden. Normalt är de inga svårigheter att se könen när de är större.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tja. fler bilder här men blir inte riktigt klok på dem. ni får avgöra igen. Den som kommer först här är den jag visade först för ett par dagar sedan.Kommentar
-
Den övre firren på bild 1 är en hane, den har fläckar på rygg och analfena samt röda inslag på rygg och stjärtfena. Den har ett helt längsgående band vilket brukar tyda på att det är en hona, dock om du har fler än 1 hane i samma kar så kan även de icke dominanta hanarna ha helt streck.
Bild 2, lite svårt att se eftersom bakre delen av ryggfenan är dold, men ryggfenan på den firren ser ut att vara turkos vilket då skulle tyda på att det är en hona.
Bild 3 svårt att se, lite suddig bild, men det skulle kunna vara en hane som ej färgat ut, ser ut som den har fläckar på stjärtfenan.Kommentar
-
Tjena
Den övre firren på bild 1 är en hane, den har fläckar på rygg och analfena samt röda inslag på rygg och stjärtfena. Den har ett helt längsgående band vilket brukar tyda på att det är en hona, dock om du har fler än 1 hane i samma kar så kan även de icke dominanta hanarna ha helt streck.
2.an vill jag som du ha till hona samt 3.an ev hane.
Bright_Blue vad har du för sand, den var snyggKommentar
-
Tackar får nog hålla med dig där Ove. Det är rådasand 0.4-0.8mm som jag blandat med Chincillasand tror jag den heter. Är nöjd oxå då det ser trevligare ut med flera fraktioner. Kan tilläga att fisken som är överst på båda bilderna är dominant och den turkosa på bild 2 färgade ut för ca 2 veckor sedan då jag flyttade hem dem till mitt 540L.Kommentar
-
Here's two nice shots of the F0 Red Tiger Motaguense from Rio Blanco.
Male and female:
And the female. This makes a nice companion shot to the picture of the male that I posted a couple days ago.
This from the other day:
And one close up of the F0 Managuense from Honduras. This guy is a real "glass banger".
Kommentar
-
Male and female:
And the female. This makes a nice companion shot to the picture of the male that I posted a couple days ago.
This from the other day:
And one close up of the F0 Managuense from Honduras. This guy is a real "glass banger".
Kommentar
-
-
Male and female:
This from the other day:
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar