CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Fina splendidor Micke. Hoppas du får upp hullet bara Hade varit kul att testadem någon gång i framtiden, har börjat snöa in mer och mer på CA faktiskt. Splendida, midas och trimac är väl några av arterna som jag "bestämt" mig för att prova på framöver. Har ju redan nu festae(iofs SA) och de har blivit mina absoluta favvofirrar på väldigt länge!
Är ute efter lite större kar bara så jag kan stoppa ned lite mer CA firrar och kanske försöka odla lite på dem också framöver.Kommentar
-
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
jo helt rätt Jinnarp men dom sålde jag för knappt 2 år sedan till göteborgs trakten eller kanske det var 1 1/2 år sedan minns inte riktigt korkad handling man gör en del sådana iaf jag man har för brått ibland...fast man lär sigSenast redigerad av Micke Jarhl; 23 November 2007, 17:43.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mina jaggor fick träffas idag igen efter en längre separering, det slog gnistor direkt. Pearseien som är boss och som det ser ut tänker fortsätta med det har mycket att göra just nu, han ligger i för att hålla dom kort.
Bild 2 = Cichlasoma Pearsei + Vieja Bifasciata som visar under kastelse.
Mvh JariKommentar
-
Kommentar
-
Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.
Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.
Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.
Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.Kommentar
-
Ja denna återkommande svåra fråga, vilken Vieja är mest/minst aggressiv?
Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.
Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.
Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.
Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.Kommentar
Kommentar