CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Kallt ute, så jag fotade inne istället

1. Caquetaia Umbrifera, hane
    2. Theraps Lentiginosus, hona?
    3. Herichthys Carpintis 'Escondido', hane
    4. Petenia Splendida, hane
    5. Hypsophrys Nicaraguensis 'Piebald', hane (nu har jag ett 30-tal yngel på tillväxt från denna!!!)
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Ursprungligen postat av jinnarparen
      1. Caquetaia Umbrifera, hane
      2. Theraps Lentiginosus, hona?
      3. Herichthys Carpintis 'Escondido', hane
      4. Petenia Splendida, hane
      5. Hypsophrys Nicaraguensis 'Piebald', hane (nu har jag ett 30-tal yngel på tillväxt från denna!!!)
      Mycket fina bilder, och visst ser Therapsen ut som en hona..
      Men alltså din Nichane blir ju bara snyggare o snyggare, vilket ex du fick tag i! Nu får du ju släppa några yngel
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Ursprungligen postat av Beast
        Mycket fina bilder, och visst ser Therapsen ut som en hona..
        Men alltså din Nichane blir ju bara snyggare o snyggare, vilket ex du fick tag i! Nu får du ju släppa några yngel
        Tackar
        Ynglen växer rätt så fort (ca 2.5 cm nu) och jag kan ju inte ha alla sen när de blir stora, håller dock tummar och stortår för att några av dem ärver faderns utseende.
        Däremot så växer inte lentiginosusen så värst fort, är det något som du känner igen?
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Ursprungligen postat av jinnarparen
          Tackar
          Ynglen växer rätt så fort (ca 2.5 cm nu) och jag kan ju inte ha alla sen när de blir stora, håller dock tummar och stortår för att några av dem ärver faderns utseende.
          Däremot så växer inte lentiginosusen så värst fort, är det något som du känner igen?
          Ja dom är lite knepiga i sin tillväxt har jag märkt, vissa kan dra iväg som attan, andra är det lite segare med, dom växer väldigt olika med andra ord.. Jag testade att sära dom i lite mindre grupper om 5-6 i varje och då växer dom bättre, det viktiga är att man försöker att hålla dom någorlunda i samma storlek i grupperna.
          Mvh Jocke

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Jag tycker att splendidan ser väldigt fin ut. Förmdligen är några stora kar klara till jul, så att jag kan skaffa mig några av dessa skönheter.
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Micke Jarhl
              Användare
              • April 2002
              • 2277

Det gör du rätt i Wilhelm stort kar med lugna medinvånare då kommer dom till sin rätt!!
              Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• JockeB
                Användare
                • May 2004
                • 2964

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Jag tycker att splendidan ser väldigt fin ut. Förmdligen är några stora kar klara till jul, så att jag kan skaffa mig några av dessa skönheter.
                Håller med Micke, Splendidan är en mycket trevlig bekantskap..
                En stor men mycket lugn och sansad CA, som bör gå med likasinnade annars så tynar den lätt bort.. Bara att slå till Wilhelm
                Mvh Jocke

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Bara att slå till Wilhelm
                  Jaa, du bor ju inte så långt bort, ifall du har några kvar.
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Pangaea
                    Användare
                    • February 2004
                    • 390

Bråttom bråttom...

Jag måste bara få berätta...

I lördags (071110) fick ju alltså jag tillsammans med 3 andra medlemmar här på forumet, hem en låda fisk från Jeff Rapps i USA... Å idag onsdag, dvs 4 dagar efter transporten över Atlanten, kan jag rapportera den första leken från de nyanlända firrarna...

Det var ett par av de Archocentrus centrarchus som jag fick hem som tydligen inte ville vänta längre... Snacka om snabb acklimatisering... Å jag som trodde att de inte ens var könsmogna...
                    "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Oj! Läge för Guinness Rekordbok?

Kul Pangaea och ett stort grattis till både importen och leken! Härligt med goda nyheter när man gör sådana satsningar i hobbyn.

Kommentar

• JockeB
                        Användare
                        • May 2004
                        • 2964

Ursprungligen postat av Pangaea
                        Jag måste bara få berätta...

I lördags (071110) fick ju alltså jag tillsammans med 3 andra medlemmar här på forumet, hem en låda fisk från Jeff Rapps i USA... Å idag onsdag, dvs 4 dagar efter transporten över Atlanten, kan jag rapportera den första leken från de nyanlända firrarna...

Det var ett par av de Archocentrus centrarchus som jag fick hem som tydligen inte ville vänta längre... Snacka om snabb acklimatisering... Å jag som trodde att de inte ens var könsmogna...
                        Skitkul!!! Tror faktiskt att mina Herichthys Pantostictus är på G dom också..
                        Alltid kul när fisken visar så snabba tecken på återhämtning efter en resa som dom har gjort..
                        Nu när du har ett par av dom så är det bara att du skickar dom övriga till mig
                        Senast redigerad av JockeB; 14 November 2007, 21:32.
                        Mvh Jocke

Kommentar

• keno
                          Användare
                          • October 2006
                          • 119

Skitkul!!! Tror faktiskt att mina Herichthys Pantostictus är på G dom också..
                          Alltid kul när fisken visar så snabba tecken på återhemtning efter en resa som dom har gjort..
                          Nu när du har ett par av dom så är det bara att du skickar dom övriga till mig
                          Ha ha, jag får nog skynda mig då om jag ska få någon, kan bara säga att mina mixteco håller på dom också, en har tagit ett rejält revir redan och har fullt upp med att bearbeta dom övriga invånarna.
                          Hoppas att leken blir fullbordat och att det kan bli lite frisimmande yngel framöver magnus!
                          Vill också säga att alla fiskar från Jeff Rapps lever och verkar komma igång riktigt bra, vi får se vad som händer.

Kommentar

• ulf
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 124

hejsan

en av mina fyra V. Argentea, de är ca 1.5år. De har vuxit väldigt ojämt den största är ca 17cm och den minsta ca 10cm. De har varit väldigt lugna än så länge. De går i ett 540 kar där de hålls på plats av ett synspilumpar (tänkte lägga in en bild även på dessa men funkade inte, någon som har någon idé varför?)
                            Är det någon som har något bra tips på att se skillnad på könen på Argentea i denna storleken? (fisken på bilden är en av de mellanstora)

ulf

Kommentar

• jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

Ursprungligen postat av ulf
                              hejsan

en av mina fyra V. Argentea, de är ca 1.5år. De har vuxit väldigt ojämt den största är ca 17cm och den minsta ca 10cm. De har varit väldigt lugna än så länge. De går i ett 540 kar där de hålls på plats av ett synspilumpar (tänkte lägga in en bild även på dessa men funkade inte, någon som har någon idé varför?)
                              Är det någon som har något bra tips på att se skillnad på könen på Argentea i denna storleken? (fisken på bilden är en av de mellanstora)

ulf
                              Den där på bilden tycker jag ser ut som en hona, hanarna brukar ha markant längre (slöjigare) fenor, speciellt ryggfenan.

Mvh Jari

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Argentean verkar vara en riktig fin firre. Skulle den passa ihop med splendida?
                                mvh Wilhelm

Kommentar

Arbetssätt...