CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
16500liter odlingskar.
3500liter vardagliga.
6kbm tempererad damm.
MvH
Daniel
0735-433428 -
Lite nya bilder tagna med kamerans inbyggda blixt. Den andra slog jag ju ofrivilligt sönder i bildörren och är nu inlämnad.
1. Maculicauda paret som nu går i mitt 720 och stortrivs, är 20 cm+
2. Fenestrata hanen
3. Loiselle paret
4. Fenestratan igen med en vf Cre Venezuela under sig
Trevlig helg på er förresten!Senast redigerad av tjornpatrik; 26 October 2007, 20:30.Kommentar
-
Lite nya bilder tagna med kamerans inbyggda blixt. Den andra slog jag ju ofrivilligt sönder i bildörren och är nu inlämnad.
2. Fenestrata hanen
3. Loiselle paret
Trevlig helg på er förresten!
Mvh JariKommentar
-
Mvh JariKommentar
-
2. Fenestrata hanen
3. Loiselle paret
Trevlig helg på er förresten!
Finfina bilder!!!
Men...loiselleiparet???? är du säker på det?
De ser lite väl lika ut på bilden, honorna är normalt sett inte lika ornamenterade som hanarna. Mer rent gult och svart är det som vanligtvis gäller för en hona.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Helt ärligt måste jag erkänna att jag inte riktigt vet, har misstänkt samma kön men dom gräver tillsammans till och från men det händer inget mer. Den jag misstänker är hanen är mkt grövre än den andra och stabbigare rent allmänt. Ska kolla om jag hittar någon tydligare bild och publicera. Som sagt jag är osäker. Hittade "paret" av en slump på Herkules i gbg som i sin tur fått det av en kund. Dessa var helt säkra på att det var ett par ialf.
Kolla här vad ni tror, hittade ingen bättre bild på båda tillsammans:Senast redigerad av tjornpatrik; 28 October 2007, 20:12.Kommentar
-
Hej Rickard!
Helt ärligt måste jag erkänna att jag inte riktigt vet, har misstänkt samma kön men dom gräver tillsammans till och från men det händer inget mer. Den jag misstänker är hanen är mkt grövre än den andra och stabbigare rent allmänt. Ska kolla om jag hittar någon tydligare bild och publicera. Som sagt jag är osäker. Hittade "paret" av en slump på Herkules i gbg som i sin tur fått det av en kund. Dessa var helt säkra på att det var ett par ialf.
Kolla här vad ni tror, hittade ingen bättre bild på båda tillsammans:
Här är en bild på honan i det paret som jag hade.
Att två hanar kan hålla på som om det vore ett par är inget som är omöjligt. Senast jag var i samma situation som du var när jag försökte få två managuensehanar att lekaÅter till CA
-
Jag är beredd att satsa en liten peng på att det är två hanar, och då är jag ingen spelare!! möjligtvis så satsar jag en tjuga på en 1.15 oddsare på lången ibland, men så säker är jag.
Här är en bild på honan i det paret som jag hade.
Att två hanar kan hålla på som om det vore ett par är inget som är omöjligt. Senast jag var i samma situation som du var när jag försökte få två managuensehanar att lekaKommentar
-
Gillar dina troliga hanar Patrik snygg färg och teckning här kommer en bild på mitt par gammal bild dom är större nu,ska placera dom i mitt stora igen nu haft dom i 300L balja men snart blir det plats för dom i det stora gillar dom skarpt lugna fina gräver måttligtMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
kommer en close up bild på min C.Umbriefiera hane börjar färga nu men blivit en buse på allt nytt i karet ska han hacka på annars en fegis..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Gillar dina troliga hanar Patrik snygg färg och teckning här kommer en bild på mitt par gammal bild dom är större nu,ska placera dom i mitt stora igen nu haft dom i 300L balja men snart blir det plats för dom i det stora gillar dom skarpt lugna fina gräver måttligtKommentar
-
Tack Micke & Lundensis! Det måste ju va två hanar, fint par förresten Micke, gillar honans färg. Får eventuellt försöka leta på en eller två honor och se vad som händer, egentligen har jag inte plats. Fattar inte varför det ska vara så lätt att fylla upp med fisk så fort man har en plats ledig i akvariet. Jag har nog svårt att göra mig av med någon av hanarna ialf så de lär jag behålla.
Anders Lindersson (ANLI) hade turen att hitta en gammal hona och hane som sedermera fick fram en kull ungar, tror att det var det sista som honan gjorde i sitt liv. Det är med all sannolikhet från den kullen som dina kommer.Åter till CA
-
Lite bilder från Blidös ciklid vatten.
Maculipinnis hane.
Maculipinnis hona.
Nicaraguensins med kompisar.
Pearsei hane, börjar bli stor nu 25 cm+Kommentar
-
Kommentar