CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    Användare
    • April 2007
    • 234

Synd att man måste vara medlem

Ursprungligen postat av jarinen
    Tackar! Bifascen är mellan 20-25cm. Jag fotar aldrig med blixt så jag känner till det där med många skott för någon enstaka lyckad bild.

Mvh Jari
    För att kunna lägga upp bilder.
    Fast jag kör ju både CA/SA tyvärr i dålig kombination så jag har olika par från skillda landsdelar...men men det funkar.

Har tittat på alla läckra bilder här inne och gaaaahhhh...vill också ha...
    Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
    16500liter odlingskar.
    3500liter vardagliga.
    6kbm tempererad damm.
    MvH
    Daniel
    0735-433428

Kommentar

• tjornpatrik
      Användare
      • August 2006
      • 830

Lite nya bilder tagna med kamerans inbyggda blixt. Den andra slog jag ju ofrivilligt sönder i bildörren och är nu inlämnad.

1. Maculicauda paret som nu går i mitt 720 och stortrivs, är 20 cm+
      2. Fenestrata hanen
      3. Loiselle paret
      4. Fenestratan igen med en vf Cre Venezuela under sig

Trevlig helg på er förresten!
      Senast redigerad av tjornpatrik; 26 October 2007, 20:30.

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Ursprungligen postat av patriks155
        Lite nya bilder tagna med kamerans inbyggda blixt. Den andra slog jag ju ofrivilligt sönder i bildörren och är nu inlämnad.

2. Fenestrata hanen
        3. Loiselle paret

Coola bilder! speciellt den på Loisellei paret. Snygga caudor, verkligen.

Mvh Jari

Kommentar

• jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

Ursprungligen postat av firefox75
          För att kunna lägga upp bilder.
          Fast jag kör ju både CA/SA tyvärr i dålig kombination så jag har olika par från skillda landsdelar...men men det funkar.

Har tittat på alla läckra bilder här inne och gaaaahhhh...vill också ha...
          Klart du skall bli medlem! ... då får du ju tidernas bästa tidskrift Ciklidbladet 4ggr om året + att du kan posta bilder. Vilken kombo, allt detta till det facila priset av 250:- per år. Vilken deal egentligen! .

Mvh Jari

Kommentar

• jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

2. Fenestrata hanen
            3. Loiselle paret

Finfina bilder!!!

Men...loiselleiparet???? är du säker på det?
            De ser lite väl lika ut på bilden, honorna är normalt sett inte lika ornamenterade som hanarna. Mer rent gult och svart är det som vanligtvis gäller för en hona.
            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• tjornpatrik
              Användare
              • August 2006
              • 830

Ursprungligen postat av jinnarparen
              Finfina bilder!!!

Men...loiselleiparet???? är du säker på det?
              De ser lite väl lika ut på bilden, honorna är normalt sett inte lika ornamenterade som hanarna. Mer rent gult och svart är det som vanligtvis gäller för en hona.
              Hej Rickard!

Helt ärligt måste jag erkänna att jag inte riktigt vet, har misstänkt samma kön men dom gräver tillsammans till och från men det händer inget mer. Den jag misstänker är hanen är mkt grövre än den andra och stabbigare rent allmänt. Ska kolla om jag hittar någon tydligare bild och publicera. Som sagt jag är osäker. Hittade "paret" av en slump på Herkules i gbg som i sin tur fått det av en kund. Dessa var helt säkra på att det var ett par ialf.

Kolla här vad ni tror, hittade ingen bättre bild på båda tillsammans:
              Senast redigerad av tjornpatrik; 28 October 2007, 20:12.

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

Hej Rickard!

Helt ärligt måste jag erkänna att jag inte riktigt vet, har misstänkt samma kön men dom gräver tillsammans till och från men det händer inget mer. Den jag misstänker är hanen är mkt grövre än den andra och stabbigare rent allmänt. Ska kolla om jag hittar någon tydligare bild och publicera. Som sagt jag är osäker. Hittade "paret" av en slump på Herkules i gbg som i sin tur fått det av en kund. Dessa var helt säkra på att det var ett par ialf.

Kolla här vad ni tror, hittade ingen bättre bild på båda tillsammans:
                Jag är beredd att satsa en liten peng på att det är två hanar, och då är jag ingen spelare!! möjligtvis så satsar jag en tjuga på en 1.15 oddsare på lången ibland, men så säker är jag.

Här är en bild på honan i det paret som jag hade.

Att två hanar kan hålla på som om det vore ett par är inget som är omöjligt. Senast jag var i samma situation som du var när jag försökte få två managuensehanar att leka
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• tjornpatrik
                  Användare
                  • August 2006
                  • 830

Ursprungligen postat av jinnarparen
                  Jag är beredd att satsa en liten peng på att det är två hanar, och då är jag ingen spelare!! möjligtvis så satsar jag en tjuga på en 1.15 oddsare på lången ibland, men så säker är jag.

Här är en bild på honan i det paret som jag hade.

Att två hanar kan hålla på som om det vore ett par är inget som är omöjligt. Senast jag var i samma situation som du var när jag försökte få två managuensehanar att leka
                  Haha ja där ser man, man lär sig alltid nåt nytt! Otroligt snygg hona i alla fall. Nu ser jag ju tydligt skillnaden.

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Gillar dina troliga hanar Patrik snygg färg och teckning här kommer en bild på mitt par gammal bild dom är större nu,ska placera dom i mitt stora igen nu haft dom i 300L balja men snart blir det plats för dom i det stora gillar dom skarpt lugna fina gräver måttligt
                    Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Lundensis
                      Användare
                      • March 2004
                      • 2262

Håller med jinnarparen. Ser onekligen ut som två hanar, grymt snygga sådana.

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

kommer en close up bild på min C.Umbriefiera hane börjar färga nu men blivit en buse på allt nytt i karet ska han hacka på annars en fegis..
                        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• tjornpatrik
                          Användare
                          • August 2006
                          • 830

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          Gillar dina troliga hanar Patrik snygg färg och teckning här kommer en bild på mitt par gammal bild dom är större nu,ska placera dom i mitt stora igen nu haft dom i 300L balja men snart blir det plats för dom i det stora gillar dom skarpt lugna fina gräver måttligt
                          Ursprungligen postat av Lundensis
                          Håller med jinnarparen. Ser onekligen ut som två hanar, grymt snygga sådana.
                          Tack Micke & Lundensis! Det måste ju va två hanar, fint par förresten Micke, gillar honans färg. Får eventuellt försöka leta på en eller två honor och se vad som händer, egentligen har jag inte plats. Fattar inte varför det ska vara så lätt att fylla upp med fisk så fort man har en plats ledig i akvariet. Jag har nog svårt att göra mig av med någon av hanarna ialf så de lär jag behålla.

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Tack Micke & Lundensis! Det måste ju va två hanar, fint par förresten Micke, gillar honans färg. Får eventuellt försöka leta på en eller två honor och se vad som händer, egentligen har jag inte plats. Fattar inte varför det ska vara så lätt att fylla upp med fisk så fort man har en plats ledig i akvariet. Jag har nog svårt att göra mig av med någon av hanarna ialf så de lär jag behålla.
                            Att hitta två honor lär inte bli lätt. De hanar som du fick tag på är förmodligen från samma kull som de som micke har och som de jag hade.
                            Anders Lindersson (ANLI) hade turen att hitta en gammal hona och hane som sedermera fick fram en kull ungar, tror att det var det sista som honan gjorde i sitt liv. Det är med all sannolikhet från den kullen som dina kommer.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• keno
                              Användare
                              • October 2006
                              • 119

Lite bilder från Blidös ciklid vatten.
                              Maculipinnis hane.
                              Maculipinnis hona.
                              Nicaraguensins med kompisar.
                              Pearsei hane, börjar bli stor nu 25 cm+

Kommentar

• Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • May 2006
                                • 1816

Fina firrar, tyvärr så hittade jag min 30 cm C.pearsei hane död i morse

Kommentar

Arbetssätt...