CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Lite nya bilder ( och en gammal )
1. Revirgräl mellan Fenestrata hanen och Loisellei hanen
2. Nicaraguensis lekparet
3. Loisellei hanen
4. V Argentea
5. En gammal Salvini hona jag hade för ett par år sedanKommentar
-
fina firrar!! Gillar din loisellie hane mycket gulare än min liknar nästan min hona nästanMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Bilder
Några fler bilder på Pangaea´s firrar.
1. Vieja argentea, hane på ca 25 cm
2. Eldbuk
3. Amphilophus robertsoni
4. Cryptoheros septemfasciatus, honaKommentar
-
Kommentar
-
C Umbrifera & V Godmanni
Umbriferahane och en dominant Godmannihane.
Umbriferan är inte på långa vägar lika fin som min alphahane (som tyvärr dog). Men han har i alla fall blivit far till en massa yngel ( de största är drygt 2 cm).
Godmannin växer på bra, de är nu 14-16 cm och faktum är att det är den dominanta som är blekast.
Dessa är de första bilderna som är tagna med min nya Sony A700 kamera.
Visst har jag blivit en mycket bättre fotograf än vad jag var innanÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Umbriferahane och en dominant Godmannihane.
Umbriferan är inte på långa vägar lika fin som min alphahane (som tyvärr dog). Men han har i alla fall blivit far till en massa yngel ( de största är drygt 2 cm).
Godmannin växer på bra, de är nu 14-16 cm och faktum är att det är den dominanta som är blekast.
Dessa är de första bilderna som är tagna med min nya Sony A700 kamera.
Visst har jag blivit en mycket bättre fotograf än vad jag var innanMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Umbriferayngel
Det finns mellan 100-200 yngel. De största är nog 2.5 cm dvs ungefär lika stora som föräldrarna var för 2 år sedan.Åter till CA
-
Tjena
Lägger upp en bild på min Vieja maculicauda hane som jag tycker blivit riktigt stilig nu.
Mina V.maculicauda är ena sega rackare, det är 3e gången på ett år nu som de kommer tillbaka efter en lång tids matvägran, de har på året som gått i stort sett inte växt någonting. Så fort några andra firrar i karet skall till och leka eller det kommer nya i karet så viker de ner sig totalt och får vit och seg avföring, sedan matvägran i 1-3 månader. Jag har flera gånger tänkt vara barmhärtig och avliva de magra stackarna, men så plötsligt så vaknar de till liv. Sedan 3 veckor äter de som om varje måltid vore den sista. Runda om magen har de blivit oxå, får se hur länge de mår bra denna gången.Kommentar
-
Kanonsnygg
Det fotot skulle du ha sparat till fototävlingenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Tjena
Lägger upp en bild på min Vieja maculicauda hane som jag tycker blivit riktigt stilig nu.
Mina V.maculicauda är ena sega rackare, det är 3e gången på ett år nu som de kommer tillbaka efter en lång tids matvägran, de har på året som gått i stort sett inte växt någonting. Så fort några andra firrar i karet skall till och leka eller det kommer nya i karet så viker de ner sig totalt och får vit och seg avföring, sedan matvägran i 1-3 månader. Jag har flera gånger tänkt vara barmhärtig och avliva de magra stackarna, men så plötsligt så vaknar de till liv. Sedan 3 veckor äter de som om varje måltid vore den sista. Runda om magen har de blivit oxå, får se hur länge de mår bra denna gången.
Får mig att bli sugen på att ha maculicauda igen.Åter till CA
-
Tjena
Mina V.maculicauda är ena sega rackare, det är 3e gången på ett år nu som de kommer tillbaka efter en lång tids matvägran, de har på året som gått i stort sett inte växt någonting. Så fort några andra firrar i karet skall till och leka eller det kommer nya i karet så viker de ner sig totalt och får vit och seg avföring, sedan matvägran i 1-3 månader. Jag har flera gånger tänkt vara barmhärtig och avliva de magra stackarna, men så plötsligt så vaknar de till liv. Sedan 3 veckor äter de som om varje måltid vore den sista. Runda om magen har de blivit oxå, får se hur länge de mår bra denna gången.//Stefan LindstedtKommentar
-
Kommentar
Kommentar