CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    lite uttjatat mina fiskar på bild men hittade 4 st till håll tillgodo =)
    bild 1 min C. Umbrifiera hane börjar bli fin nu..
    bild 2 synspila hanen kraftig sak
    bild3 petenia splendida honan
    sista bilden är hanen

Fina bilder Micke! Synspila hanen är verkligen massiv.

För övrigt har jag flyttat hem igen efter stambyten, evakuering av både fisk och boende. Nu har jag dock karen igång igen och de första testpiloterna ser ut att trivas (nicaraguense), framåt veckoslutet kommer resterande fisk hem och det skall bli intressant. Är som ett barn på julafton kring akvaristiken igen och kommer att bugga er med bilder framgent här, var så säker .

Har ett par nykomlingar sedan sist, ett midas par och en argentea hane, de skall dock inte gå i samma kar.

Jäpp, nu är det kul igen!!

Mvh Jari

Kommentar

• Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

Ursprungligen postat av jarinen
      Fina bilder Micke! Synspila hanen är verkligen massiv.

För övrigt har jag flyttat hem igen efter stambyten, evakuering av både fisk och boende. Nu har jag dock karen igång igen och de första testpiloterna ser ut att trivas (nicaraguense), framåt veckoslutet kommer resterande fisk hem och det skall bli intressant. Är som ett barn på julafton kring akvaristiken igen och kommer att bugga er med bilder framgent här, var så säker .

Har ett par nykomlingar sedan sist, ett midas par och en argentea hane, de skall dock inte gå i samma kar.

Jäpp, nu är det kul igen!!

Mvh Jari

Trevligt att du är på G igen Jari ser fram imot mer bilder..själv har man varit nere i en sån svacka att jag hade funderingar på att sälja hela klabbet men det känns bättre nu kör iaf 1 år till så får vi se men kommer svackan tillbaka ,framförallt lika djup så säljer jag nog rubbet ingen mening då liksom..
      Senast redigerad av Micke Jarhl; 18 September 2007, 16:27.
      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Trevligt att du är på G igen Jari ser fram imot mer bilder..själv har man varit nere i en sån svacka att jag hade funderingar på att sälja hela klabbet men det känns bättre nu kör iaf 1 år till så får vi se men kommer svackan tillbaka ,framförallt lika djup så säljer jag nog rubbet ingen mening då liksom..
        Hmm, Micke - det är inte bra med röda corvetter, du tappar fokus på det som är viktigt, nämligen CA.
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• tjornpatrik
          Användare
          • August 2006
          • 830

Ursprungligen postat av jinnarparen
          Hmm, Micke - det är inte bra med röda corvetter, du tappar fokus på det som är viktigt, nämligen CA.
          Haha

Här kommer lite nytagna bilder:

1-2. Vieja Argentea som jag skaffade på NOL av bara farten, kunde inte hålla mig
          3. Nicaraguensis honan som tillsammans med hanen fått flytta till mitt 720 eftersom dom var i luven med både Loiselle paret och Fenestrata hanen i mitt 540.
          4. JD paret
          5. Argentea igen

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

Nja det är inte bilen tror jag utan mer intresset för just dom fiskarna jag har eller iaf vissa av dom som jag har tröttnat en aning på ,+ när man känner vid varje vatten byte att det är ett tvång,,,sen samtidigt så har dom varit med så länge att övriga i familjen går i taket om jag funderar på att sälja ifall någon är intresserad , har haft diskussioner här hemma om detta hehe..fast nu har jag en intressent på visa av fiskarna, så något nytt händer här hemma förmodligen i höst... vi får se, skulle vilja prova festae igen tillsammans med Motaguense red tex vilka färg klickar men det betyder ju att alla mina nuvarande måste bort vilket är helt uteslutet snacka om att vara kluven i sitt sätt att tänka =) därför har jag haft tankarna att bara lägga ner verksamheten något år sen köpa något nytt stort på annan plats i huset i eget akvarierum typ fast det lär dra iväg ekonomisk så kanske lika bra behålla detta men limma om + annan inredning slänga ut Malawi btn tja vi får se hur det blir hehe funderat en en del kan jag säga vilket aldrig är fel

Patrik fina bilder ser du har investerat i Argenta mina var riktigt bitska funkade dåligt här hemma hoppas dom funkar bättre hos dig mina höll på att bokstavligen käka upp mitt stora synspila par!! Oj vad fina Dempsyn var riktiga diamanter tycker kul att se!!
            Senast redigerad av Micke Jarhl; 18 September 2007, 21:03.

Kommentar

• Gäst

patriks155...
              Dina boxare har gått en och annan rond va?
              Instämmer med Micke Jahrl, mkt elegant och respektingivande par!!!
              Mvh/Andreas.

Kommentar

• tjornpatrik
                Användare
                • August 2006
                • 830

Ursprungligen postat av A C-son
                patriks155...
                Dina boxare har gått en och annan rond va?
                Instämmer med Micke Jahrl, mkt elegant och respektingivande par!!!
                Mvh/Andreas.
                Haha jo det har dom väl Nä ska jag vara ärlig så är det väl inget jätte stabilt par, men något så fruktansvärt vackra!

Micke
                Jo har hört att dom ska vara enormt argsinta, som tur är nu är dom bara 5-6 cm nu så vi får se vad som händer. hur stora var dina?

Här kommer lite mer bilder på JD paret:

1-3. Är nytagna
                4. Över ett år gammal bild med samma par

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

Ursprungligen postat av patriks155
                  Haha jo det har dom väl Nä ska jag vara ärlig så är det väl inget jätte stabilt par, men något så fruktansvärt vackra!

Micke
                  Jo har hört att dom ska vara enormt argsinta, som tur är nu är dom bara 5-6 cm nu så vi får se vad som händer. hur stora var dina?

1-3. Är nytagna
                  Riktigt bra färg och framför allt form på dem.
                  Jag tycker att det är svårt att hitta riktigt bra JD, de flesta ser ju ut som lunchkorvar i formen när de vuxit till sig.
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Micke

1-3. Är nytagna
                    mina argenta var väl runt 10 cm när jag sålde dom hopplöst fall hehe.. fast troligen hade jag som vanligt för mycket fisk i det stora...skitfina Dempsy!!

Kommentar

• tjornpatrik
                      Användare
                      • August 2006
                      • 830

Tack för kommentarerna!

Riktigt bra färg och framför allt form på dem.
                      Jag tycker att det är svårt att hitta riktigt bra JD, de flesta ser ju ut som lunchkorvar i formen när de vuxit till sig.
                      Jo precis, skulle vara kul att dra fram lite yngel på dom.

mina argenta var väl runt 10 cm när jag sålde dom hopplöst fall hehe.. fast troligen hade jag som vanligt för mycket fisk i det stora...skitfina Dempsy!!
                      Hoppsan, inte större. Kanske kommer ångra det här inköpet framöver, såg att dom var på skivtetrorna precis och jagade dom, får hoppas det bara var en tillfällighet

Kommentar

• jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

Tack för kommentarerna!

Jo precis, skulle vara kul att dra fram lite yngel på dom.

Hoppsan, inte större. Kanske kommer ångra det här inköpet framöver, såg att dom var på skivtetrorna precis och jagade dom, får hoppas det bara var en tillfällighet
                        Vad det gäller Argentea så höll jag ut tills mina var ca 15 cm.
                        Hade dem en tid i det stora karet, alla fiskar fick sig små tjuvnyp lite då och då. De stora silverhajarna (17-22 cm) var till slut livrädda för dem och fick panik så fort de närmade sig.
                        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
                          Användare
                          • May 2004
                          • 2964

Mycket snygga JD Patrik!
                          Min erfarenhet vad det gäller Argentea är att dom funkar bra med andra tuffa Viejor, har ett gäng på 8 st som går i ett 720 med bla Fenestrata och Tomocichla Tuba och det funkar utmärkt..
                          Sen håller jag en avelsgrupp på 2 hanar och 4 honor i ett annat 720 där enda sällskapet är några malar och 1 Tuba, där finns ett stadigt par och 1 hane som leker regelbundet med dom övriga 3 honorna och det funkar också väldigt bra, det som gör att det funkar så bra är antagligen att dom 2 hanarna är lika stora och jämnstarka och överskrider aldrig revirgränsen..
                          Mvh Jocke
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• tjornpatrik
                            Användare
                            • August 2006
                            • 830

Tack Jocke!

Då finns det lite hopp i alla fall! Hur stora är dina Argentea?

Kommentar

• JockeB
                              Användare
                              • May 2004
                              • 2964

Tack Jocke!

Då finns det lite hopp i alla fall! Hur stora är dina Argentea?
                              Klart det finns hopp när det gäller en så snygg fisk får man ju ALDRIG ge upp.
                              Mina är mellan 13-16 cm nu..
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • May 2006
                                • 1816

Kan säga att mina argenteor också fungerar problemfritt, har 4 st i 1500 liters karet där de går tillsammans med V.regani, V.fenestrata, T.tuba, Honduran red point och Theraps lentiginosus. Dom firrar som bråkar hos mig är T.lentiginosus som kan ge både argentean och tuban ett tjyvnyp då och då. Har även 2 st argenteor i ett 725 liters kar med synspila, Escondido, regani, fenestratayngel och pansarmalar, funkar där också. Skulle tro att det inte är några problem om de får gå med jämnstora firrar.

Kul att du har fått lek på dina Jocke, de skall ju vara lite knepiga att få att leka.

Kommentar

Arbetssätt...