CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Acrop68

Som glad amatör vad det gäller CA så måsta jag bara skriva att bilderna på era fiskar är mycket trevliga. Det var länge sedan jag blev så glad över att se nya fiskarter. Mycket inspirerande och jag blir riktigt sugen på att skaffa flera av arterna.

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Ursprungligen postat av patriks155
      Enormt vackra Doovi!!

Här kommer lite nytagna bilder efter flytten

1. Min ensamma Fenestrata hane
      2. Mätt P Splendida hane
      3. Boccourtina fick flytta från 1200 til 720 och går tillsammans med mina 3 Splendida och Jack D paret. Var lite för veka för att gå i det stora. Nu trivs dom som fisken i vattnet!
      4. Min vackra natur Splendida
      5. Boccorti igen
      Fina bilder Patrik, Hur stor är din Fenestratahane ?
      Mvh Jocke
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Tack!
        Fenestrata hanen är ca 13-14 cm. Köpte honom i Sandby när jag hämtade splendidorna, såg något som attackerade mig på andra sidan rutan i ett av de mindre karen i ena gången - å det var han. Gick i mitt 1200 första veckan men efter att ha bråkat och provocerat med precis alla andra invånare hela tiden fick han flytta till mitt 540 där han är störst och det funkar fint. Har aldrig haft denna art tidigare, misstänker att dessa överlag inte är lika hårda som min?

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Tack!
          Fenestrata hanen är ca 13-14 cm. Köpte honom i Sandby när jag hämtade splendidorna, såg något som attackerade mig på andra sidan rutan i ett av de mindre karen i ena gången - å det var han. Gick i mitt 1200 första veckan men efter att ha bråkat och provocerat med precis alla andra invånare hela tiden fick han flytta till mitt 540 där han är störst och det funkar fint. Har aldrig haft denna art tidigare, misstänker att dessa överlag inte är lika hårda som min?
          Min hane har nu avlivat 2 honor på 1 vecka så nu får han flytta till ett 720 med rätt så mycket fisk i, varav 1 lekande Midaspar, då ska han inte ha möjligheten att vara så tuff..
          Min hane har faktiskt inte varit så tuff mot andra arter men vi får se vad som händer nu..
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• tjornpatrik
            Användare
            • August 2006
            • 830

Ursprungligen postat av Beast
            Min hane har nu avlivat 2 honor på 1 vecka så nu får han flytta till ett 720 med rätt så mycket fisk i, varav 1 lekande Midaspar, då ska han inte ha möjligheten att vara så tuff..
            Min hane har faktiskt inte varit så tuff mot andra arter men vi får se vad som händer nu..
            Usch va tråkigt.
            Har aldrig stött på en argare fisk tror jag, när jag släppte i honom simmade han direkt raka vägen tvärs genom akvariet och fram till Pearsei hanen på 35 cm och började mucka. Sen gav han sig på Synspilum hanen för att senare försöka ta över jaguarernas revir. Fattar inte att han inte blev skadad, de såg honom nog inte som något hot. Men som sagt nu funkar det perfekt när han går som största fisk i mitt 540. Skulle vara kul att hitta några honor till honom för att se om det kunde bli nått.

Kommentar

• keno
              Användare
              • October 2006
              • 119

Samma problem här, fick flytta fenestrata hanen med sambo ner till skamvrån i morse, få se vad freddis klanen tycker om lite buffligt sällskap.

Kommentar

• Styrsö
                Användare
                • November 2004
                • 343

taskiga svin vi har.....
                Honan till höger har larver, med honom. Nu vill han ha platsen till den andra honan, så då var det bara att maka på sig...

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

Ursprungligen postat av Styrsö
                  taskiga svin vi har.....
                  Honan till höger har larver, med honom. Nu vill han ha platsen till den andra honan, så då var det bara att maka på sig...
                  Det råkade jag också ut för när jag hade 10 st (3 hanar och 7 honor) i mitt stora kar.
                  Det verkar som om en del hanar är haremlekare. Det var bara en av hanarna som betedde sig på detta viset. Den andra var trogen sin hona hela tiden.
                  Håll nu koll på dem så att han inte går för hårt åt sin gamla flickvän för det kan ju sluta illa.

De ser ut till att vara rätt så lika som de jag har, är de möjligtvis släkt?
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Styrsö
                    Användare
                    • November 2004
                    • 343

Möjligt- Mina kom från Simontorp i maj 2005. Hade du levererat dit en kull då?

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

Ursprungligen postat av Styrsö
                      Möjligt- Mina kom från Simontorp i maj 2005. Hade du levererat dit en kull då?
                      Det är möjligt, har för mig att jag sålde 50 st till Simontorp vid den tidpunkten.
                      Mina är födda den 25/10 2004 och borde ha varit 5-6 cm vid maj 2005.
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

lite uttjatat mina fiskar på bild men hittade 4 st till håll tillgodo =)
                        bild 1 min C. Umbrifiera hane börjar bli fin nu..
                        bild 2 synspila hanen kraftig sak
                        bild3 petenia splendida honan
                        sista bilden är hanen
                        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• tjornpatrik
                          Användare
                          • August 2006
                          • 830

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          sista bilden är hanen
                          Fina bilder Micke!
                          Blir ruskigt sugen på Umbrifiera efter att jag har sett bilderna i tråden. Ska försöka lägga ut lite bilder om ett par dagar på mina små ny införskaffade Argentea, ska bara fånga dom på bild först.

Kommentar

• Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

Fina bilder Micke!
                            Blir ruskigt sugen på Umbrifiera efter att jag har sett bilderna i tråden. Ska försöka lägga ut lite bilder om ett par dagar på mina små ny införskaffade Argentea, ska bara fånga dom på bild först.
                            Tack!Hör med jinnarparen(känner du säkert till=) ang C.Umbrifiera han drar ju upp yngel nu...

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              sista bilden är hanen
                              Fina bilder!
                              Det blir nog snart en ny splendidalek att döma av hur tjock honan är.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2277

Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Fina bilder!
                                Det blir nog snart en ny splendidalek att döma av hur tjock honan är.
                                Petenian försöker etablera sig på framsidan nu av karet han gav umbriferan på nöten igår får se hur det går hehe...

Kommentar

Arbetssätt...