Fy fan vad snygga fiskar jinnarparen!
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlC Umbrifera är ju kärlek alltså vilka bilder jinnarp, när kan man komma på ett besök?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Grymt fina bilder på otroligt fina djur... den mutanten är den du visade bild på som liten va?
Den e så läcker så man bli sömnlös.
Säg til när du har nån kull från den om det skulle va så att du vill bli av med några för dom får väl ganska stora kullar.Kommentar
-
Kan bara instämma, grymt snygga bilder på grymt snygga fiskar..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Flera populationer av nicaraguense (bl a den i Lake Xiloa om jag inte mins fel) har "OB" pa samma satt som Amphilophus citrinellus. Jag tror att det ar relativt vanligt dvs mer an en "naturlig" mutation utan snarare nagot under stabiliserande selektion (som citrinellum) och inte en ovanlig mutation som syns forst nar man parar syskon (som elfenbensciklid och diverse albinos).Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Flera populationer av nicaraguense (bl a den i Lake Xiloa om jag inte mins fel) har "OB" pa samma satt som Amphilophus citrinellus. Jag tror att det ar relativt vanligt dvs mer an en "naturlig" mutation utan snarare nagot under stabiliserande selektion (som citrinellum) och inte en ovanlig mutation som syns forst nar man parar syskon (som elfenbensciklid och diverse albinos).
Det kan stämma som du skriver, Ola, att det är vanligare än vad vi hitills har sett från de nics som vi har i Sverige. Du kan det säkert bättre än vad jag kan.
I Willem Heijns nicaragua-dvd så finns det bilder på ob-färgade nics. Så det förekommer i det vilda.
Jag håller själv bägge tummarna för att de skall lyckas få fram några yngel, det hade varit intressant att se om detta är något som går i arv. De har lekt vid några tillfällen, men än så länge har jag inte sett ett enda yngel.
Jag köpte dessa av Jeff Rapps i USA och om jag inte minns helt fel så kommer deras förfäder ursprungligen från Costa Rica.Åter till CA
-
Nics och Eldbuk
Lite action från igår, tyvärr så har jag ingen hona till eldbukenÅter till CA
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Paminn garna nar firrarna i artregistret vaxt upp! http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?id=554Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag ar ju ointresserad av farger som inte finns i naturen da jag sas vill ge mig sjalv illusionen av att nagonstans i varlden ser det ut ungefar som i mitt akvarium. Sa jag tycker ju att dina nicks ar bra mycket ballare an elfenbensciklider.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Har jag sagt att jag fiskat fenestrata i Catemaco. Jag at aven Mojara Veracruziana (grillad fenestrata) i en restaurang. Jag har foton som jag ska scanna nagon dag. Det fanns aven Thorichtys ellioti i sjon samt catemacosvardbarare, catemacoplaty samt en helball silliknande sak (har foton pa sillen). Siktdjupet var inte ens en centimeter.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar