Provade några nya bildvinklar, den här tycker jag blev rätt bra.
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av jarinenOm nu Gud skulle vara på humöret att skänka kar så kan jag tänka mig en 1125a och två 720 till.
Mvh JariTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Both of these fish are over a foot in length...and have been seperated for well over two years by a divider. Little or no action on the breeding front. Just a lot of posturing and flaring...but no real success. I decided to see what would happen if I too down the divider. They immediately started doing all of the right things...chasing, lip locking, posturing. So much so that they totally ignored me and my camera. I filled a four gig memory card with photos. What follows are a bunch of photos...but less than 5% of what I took.
Chasing tail...
You can see some of the debris that was stirred up by their actions.
Posturing by "throwing water" against each others lateral line.
Digging up the gravel:
Lip locking:
And my two favorite pictures:
Kommentar
-
Ursprungligen postat av AquamojoBoth of these fish are over a foot in length...and have been seperated for well over two years by a divider. Little or no action on the breeding front. Just a lot of posturing and flaring...but no real success. I decided to see what would happen if I too down the divider. They immediately started doing all of the right things...chasing, lip locking, posturing. So much so that they totally ignored me and my camera. I filled a four gig memory card with photos. What follows are a bunch of photos...but less than 5% of what I took.
JariKommentar
-
Ursprungligen postat av AquamojoBoth of these fish are over a foot in length...and have been seperated for well over two years by a divider. Little or no action on the breeding front. Just a lot of posturing and flaring...but no real success. I decided to see what would happen if I too down the divider. They immediately started doing all of the right things...chasing, lip locking, posturing. So much so that they totally ignored me and my camera. I filled a four gig memory card with photos. What follows are a bunch of photos...but less than 5% of what I took.
Chasing tail...
You can see some of the debris that was stirred up by their actions.
Posturing by "throwing water" against each others lateral line.
Digging up the gravel:
Lip locking:
And my two favorite pictures:
http://www.aquamojo.com/Pearsi/Pearsei%20340b.jpg
nice pictures Aquamojo..here is few of mine.pic nr female,pic 2 male and 3 breeding pair peteniaMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke Jarhlnice pictures Aquamojo..here is few of mine.pic nr female,pic 2 male and 3 breeding pair petenia
some more..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenHej,
artregistret på NCS följer cichlidpress.com i första hand när det gäller artnamn. Båda släktnamnen används flitigt men jag yrkar nog på Cryptoheros men det viktiga är ändå att artnamnet hålls ordentlig koll på, det vill säga spilurus. Överlag tror jag handlare är rätt dåliga på centralamerikanska ciklider, de benämner dom som de heter i grosslistan. En del CA arter är liksom inte definitivt placerade så det kan uppstå denna förvirring. Ola Svensson vet säkert mer om detta.
Mvh Jari
Hej Jari.
Tackar för förklaringen, någon fakta om beteende och annat som du kanske har? liknar den Zebracikliden i dessa aspekter?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Micke...beautiful fish. Looks like it's always first to the dinner table. I have to try Snooks sometime.Kommentar
-
Ursprungligen postat av cichlids4funHej Jari.
Tackar för förklaringen, någon fakta om beteende och annat som du kanske har? liknar den Zebracikliden i dessa aspekter?
Mvh JariKommentar
-
Tjena
Var och hälsade på hos Beast idag, och fick med mig hem bland annat Cryptoheros.sp "Honduran red point" och Petenia splendida. Eftersom jag nyligen skaffat en kamera så passade jag på att fota lite också.
1. Petenia splendida hane
2. Petenia splendida hona
3. Petenia splendida yngelKommentar
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtTjena
Var och hälsade på hos Beast idag, och fick med mig hem bland annat Cryptoheros.sp "Honduran red point" och Petenia splendida. Eftersom jag nyligen skaffat en kamera så passade jag på att fota lite också.
1. Petenia splendida hane
2. Petenia splendida hona
3. Petenia splendida yngelMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Här kommer några fler bilder tagna hemma hos Beast.
1. Thorichthys maculipinnis
2. Cryptoheros nanoluteus
3. Vieja melanura, ungdjur
4. Neetroplus panamensis
5. Cryptoheros sp. "Honduran red pointSenast redigerad av Ove Planstedt; 01 May 2007, 20:20.Kommentar
-
panamensis är några riktiga läcker bitar, hur stora blir dom?
honduran red point är några snyggingar också.....Kommentar
-
Here's one of the nicest CA Cichlids I own. Beauty and attitude.
And here he is trying to attack my German Shepard through the glass...LOL
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttpanamensis är några riktiga läcker bitar, hur stora blir dom?
honduran red point är några snyggingar också.....Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
Kommentar