If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ok här kommer ytterligare några bilder.
1. Vieja maculicauda
2. Vieja fenestrata "Catemaco" hane
3. Vieja fenestrata "Catemaco" hona
4. Cichlasoma pearsei
Oj, ta dom en i taget, man tappar ju andan här fyra ruskigt snygga bilder på en gång. Fina ciklider du har, de ser ut att må prima .
Efter mycket "tjat" av min vän Laesk så är jag tydligen tvungen att bli lite aktiv här, eller tvungen o tvungen, jag vill ju det samtidigt men det har aldrig blivigt av
Men nu är det dags!
Jag fotade några av mina små liv igår... då jag inte är NCS medlem ännu så får jag länka till bilderna tills vidare.
Caquetaia Umbrifera
Alla umbriferor går nu i det stora karet tillsammans med 5 silverhajar. Lugnt och trevligt!!
1:a bilden, den säkra hanen
2:a bilden, största honan har ilsknat till lite. Skall bli spännande och se henne vid en eventuell lek, hon har blivit nästan helvit med svarta markeringar när hon är riktigt upphetsad.
3:e bilden, vem vet denna kanske också är en hane, mer lik hanen än honan i varje fall. Det finns 2 st med ungefär samma teckning.
Klart att bild nr 3 visar en hane ! Har dom visat något mera intresse för lek?
Jodå, hanen uppvaktar honan lite då och då. Hon har dessutom tuffat till sig lite mot honom och säger ifrån när han blir för upphetsad.
Men jag tror att det dröjer ett tag till, alla umbriferorna verkar vara väldigt glada över det stora utrymmet som de nu har fått. Så de simmar mest omkring i hela karet.
Kommentar