If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nya bilder på umbriferahanen.
De får inte till det riktigt, hanen är än så länge lite för våldsam för honans smak.
De fortsätter att undersöka ställen lämpliga för att lägga ägg, men så tycker honan att det blir för mycket på en gång och vill inte vara med längre och flyr fältet.
Hanen blir då besviken och avreagerar sig på övriga fiskar...och honan.
Hej
Nu är jag klar med flytten av mina två akvarium, skönt.
Kan man få lite proffs tips vad man kan kombinera för fisk med Cichlasoma bocourti de går idag ensamma i ett 500 L.
Vill ha ett sällskap som livar upp, avleder hannes tankar från Honan och nått färggrant men som jag ändå på sikt kan ha kvar med Cichlasoma bocourti!
Vilka fiskar kan jag kombierna???????
En favorit redan idag som går med Viejorna är ett nicaraguensis par. trevliga, pigga firrar.
Drömläge vore att ha ett Guldsömspar eller salvini, men de kansek blir för stora och är för aggresiva,.. vad tror ni????
Ge tips!!!
Mina båda akvarium
540L Vieja synspila,
Hypsophrys nicaraguensis
500L Cichlasoma bocourti
;-) LejonMarie
540L Vieja synspila
500L Cichlasoma bocourti
Gäspande umbrifera.
Fortfarande händer inte så mycket mer på umbriferafronten.
Skall försöka få en bild på när honan tänder till ordentligt, hon blir då nästan helvit. Endast främre delen av ryggfenan, bukfenorna, ögonen och två fläckar på sidorna är svarta - mycket effektfullt!!
Funderar på om jag skall flytta över paret till det stora karet så att de får gå där istället. Majoriteten av invånarna i det stora skickas iväg nästa vecka och övriga flyttas till annat kar.
Kommentar