CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

Ursprungligen postat av Lundensis
    Min blir aldrig pappa. Han föredrar hellre att äta rommen direkt den blivit lagd. Hände senast igår. Suck.
    Jaa denna art är nog en av dom arter jag har haft som har haft behovet av att "träna" mest på sin fortplantning, mina höll nog på i 2-3 år innan dom fattade vad det handlade om, första året så jagade hanen bort honan direkt efter leken och hon var ju inte villig att lämna äggen precis, så då blev hon ju riktigt illa tilltygad varje gång, sen kom som du säger en period av uppäten rom, men nu verkar dom fattat vad dom ska göra ÄNTLIGEN!
    Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

Ursprungligen postat av Beast
      Tackar Micke, tjaa just nu leker dom och då har dom inga problem att hålla stora Viejor borta i alla fall så tuffa kan dom vara, men annars så skulle jag säga att dom är som dom övriga i Herichthyssläktet..
      Ok!C. Grammodes glömmer jag aldrig Bankade honan efter leken!? Aldrig varit med om något liknande... Finns det någon här som har ett stabilt fungerande Grammodes par tro??
      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Massvis av fina fiskar du visar beast.
        Man blir helt klart inspirerad av att skaffa nytt, helt plötsligt så verkar alla fiskarna man har därhemma vara så trista och grå.

Men mina godmanni skall i alla fall få en ärlig chans till lek nu, har flyttat fisk i morse. Fick dock inte tag på den ena nicshonan trots att jag höll på i trekvart med att försöka fånga in henne (för att inte tala om all adrenalin jag producerade). Ett nytt försök blir det ikväll när jag kommer hem från jobb.

Angående CAträffen den 2/2 så är vi fortfarande bara 3 st men fler är välkomna. Det ser ut som om vi börjar på ciklidhobby i södra sandby o sen drar vi till Genarp.
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Lundensis upptagen? Bor ju annars i krokarna,,Jag har en polare(Malawi kille )som börjar vackla Han kanske följer med hör av mig när jag vet ..

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

Tycker det ä lite mobbing här va tycker att ni kan ha en CA träff lite närmare Norrköpng alltså!!
            Senast redigerad av JockeB; 17 January 2008, 23:16.
            Mvh Jocke

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Ja i Linköping skulle det passa bra!
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• keno
                Användare
                • October 2006
                • 119

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Ja i Linköping skulle det passa bra!
                Varför inte i jockes lokaler, han har ju plats för ett långbord ifall vi blir många!

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                  Lundensis upptagen? Bor ju annars i krokarna,,Jag har en polare(Malawi kille )som börjar vackla Han kanske följer med hör av mig när jag vet ..
                  Han skulle på kalas....men är det inte kalas när det blir en träff med mer än 2 st CAfrälsta?

Det måste vara på ett annat kalas han skulle till...
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
                    • April 2002
                    • 2670

Tycker det ä lite mobbing här va tycker att ni kan ha en CA träff lite närmare Norrköpng allts!!
                    Jag har gjort så gott jag har kunnat, det stora karet är så långt norrut det kan vara i detta huset

Men en CAträff lite mer centralt i Sverige när det blir lite varmare och ljusare på dagarna kanske inte hade varit helt fel
                    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2277

Ursprungligen postat av jinnarparen
                      Han skulle på kalas....men är det inte kalas när det blir en träff med mer än 2 st CAfrälsta?

Det måste vara på ett annat kalas han skulle till...
                      Ok där ser man Malawi killen skulle på bastu fest så kan det va hehe.. Vi blir nog bara 3 då.

Kommentar

• Niclas Larsson
                        Användare
                        • January 2004
                        • 546

Jag kan nog tänka mig att åka till Norrköping fram i vår, inte för att det är nära utan för att det verkar finnas såååå mycket fint att läska sig med.

Så en ciklid träff i Norrköping och jag är obokad och jag kommer.
                        /Niclas
                        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                          Jag kan nog tänka mig att åka till Norrköping fram i vår, inte för att det är nära utan för att det verkar finnas såååå mycket fint att läska sig med.

Så en ciklid träff i Norrköping och jag är obokad och jag kommer.
                          /Niclas
                          Jag har ju fisk att hämta hos beast så jag kommer åxo upp fram i vår när vägarna är fina lagom tur med Hobby bilen

Kommentar

• JockeB
                            Användare
                            • May 2004
                            • 2964

Ni är alla välkomna till mig! Hoppas att jag har hunnit byggt klart fram till dess, vore ju trevligt att få visa upp lite nytt..
                            Mvh Jocke
                            Mvh Jocke

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

Jag har ingen hobbybil men det går säkert med en volvo också
                              Så har jag inget annat för mig så dyker jag upp...och jag har extra spannar med mig för säkerhets skull.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2277

Ni är alla välkomna till mig! Hoppas att jag har hunnit byggt klart fram till dess, vore ju trevligt att få visa upp lite nytt..
                                Mvh Jocke
                                Låter som om du får ge oss ett datum till våren Beast...så kommer säkert en hel flock med CA fantaster hälsar på dig hehe....

Kommentar

Arbetssätt...