CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

Ursprungligen postat av patriks155
    Hej Jocke!

Köpte den i Sandby som hane, har aldrig haft arten tidigare och bara tagit förgivet att det är en hane efter det. Blir så svårt när man inte har nåt att jämföra med som med Loisellei "paret" som jag dock med tanke på grovehet, storlek osv trodde var en av varje men inte. Liksom med dessa vet jag inte men om man kollar beskrivningen i artregistret vill jag ha det till en hane.

Min är 13-14 cm nånting

Kolla här vad du tror:
    Den i artregistret är min nuvarande hane då på ca 13-14 cm och redan där med begynnande pannpuckel, men kolla på den längre ner så ser du likheterna med din, det är min hona i samma storlek, jag tror det är en hona du har..
    Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

Fint Micke! Kul att höra att de gick vägen för festaen!

Skickar med 2 nytagna bilder på en av Loisellei hanarna samt Fenestrata hanen.
      Den loisellie hanen hade gjort sig med min hona !!
      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Ursprungligen postat av Beast
        Den i artregistret är min nuvarande hane då på ca 13-14 cm och redan där med begynnande pannpuckel, men kolla på den längre ner så ser du likheterna med din, det är min hona i samma storlek, jag tror det är en hona du har..
        Mvh Jocke
        Ja där ser man, jag själv har fortfarande svårt att avgöra men det är säkert rätt de du säger. Får leta på en hane då framöver.

Var ju egentligen inte alls meningen att jag skulle ha henne, upptäckte den av en slump när jag hämtade Splendidorna. Så fruktansvärt arg men vacker.

HUr stora är dina nu?

Kommentar

• tjornpatrik
          Användare
          • August 2006
          • 830

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          Den loisellie hanen hade gjort sig med min hona !!
          Haha låter som du behöver en Loisellei hane Micke

Tycker den är enormt vacker! Gräver fortfarande i grottan med den andra klenare hanen. Som det kan bli.

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

Ja där ser man, jag själv har fortfarande svårt att avgöra men det är säkert rätt de du säger. Får leta på en hane då framöver.

Var ju egentligen inte alls meningen att jag skulle ha henne, upptäckte den av en slump när jag hämtade Splendidorna. Så fruktansvärt arg men vacker.

HUr stora är dina nu?
            Tjaa hanen är ca 25 cm, men han har avlivat 3 honor så nu går han med en liten hona på ca 12-13 cm, men jag har ju ett gäng småttingar på ca 5-8 cm så jag ska nog få fram en hona
            Mvh Jocke

Kommentar

• tjornpatrik
              Användare
              • August 2006
              • 830

Tjaa hanen är ca 25 cm, men han har avlivat 3 honor så nu går han med en liten hona på ca 12-13 cm, men jag har ju ett gäng småttingar på ca 5-8 cm så jag ska nog få fram en hona
              Får hålla tummarna då

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

Hej Jocke!

Köpte den i Sandby som hane, har aldrig haft arten tidigare och bara tagit förgivet att det är en hane efter det. Blir så svårt när man inte har nåt att jämföra med som med Loisellei "paret" som jag dock med tanke på grovehet, storlek osv trodde var en av varje men inte. Liksom med dessa vet jag inte men om man kollar beskrivningen i artregistret vill jag ha det till en hane.

Min är 13-14 cm nånting

Kolla här vad du tror:
                Denna fenestrata lämnade jag in till sandby då jag inte fick tag på fler.
                När den gick hemma hos mig så uppvaktades den flitigt av min carpintis 'escondido' hane, trots att denna hane hade en trolig partner att uppvakta också.
                Escondidon har jag fortfarande inte fått lek av, men de har i varje fall börjat förstå sig på varandra lite bättre nu på senare tid.
                Så jag håller tummarna även om det svämmar över av yngel härhemma för tillfället.
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• tjornpatrik
                  Användare
                  • August 2006
                  • 830

Ursprungligen postat av jinnarparen
                  Denna fenestrata lämnade jag in till sandby då jag inte fick tag på fler.
                  När den gick hemma hos mig så uppvaktades den flitigt av min carpintis 'escondido' hane, trots att denna hane hade en trolig partner att uppvakta också.
                  Escondidon har jag fortfarande inte fått lek av, men de har i varje fall börjat förstå sig på varandra lite bättre nu på senare tid.
                  Så jag håller tummarna även om det svämmar över av yngel härhemma för tillfället.
                  Hej!
                  Hur var hon i temperamentet hemma hos dig? Blev ju för aggressiv i mitt 1200 och muckade med alla stora hanar så jag fick flytta henne till 720 där samma hände. Väl i mitt 540 som största individ går allt bra.

Är störtfötjust i henne ,vilka färger!

Appropå Carpintis 'escondido', hur ser denna varianten ut? Skulle vara kul med bilder!

Kommentar

• fs7210
                    Användare
                    • June 2004
                    • 183

Cryptoheros nanoluteus

...
                    Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

Kommentar

• JockeB
                      Användare
                      • May 2004
                      • 2964

Ursprungligen postat av fs7210
                      ...
                      2 fina hanar där, dom är inte så stora än va? Dom är inte så gula på kroppen än det är därför jag frågar..
                      Mvh Jocke

Kommentar

• fs7210
                        Användare
                        • June 2004
                        • 183

2 fina hanar där, dom är inte så stora än va? Dom är inte så gula på kroppen än det är därför jag frågar..
                        nä, den största är kanske 6cm. Jag tycker de växer väldigt sakta och min enda hona står i princip stilla i växten. (en hona dog utan förklaring direkt efter inköp) Jag har höjt tempen ett par grader för att kanske få de att käka mer.
                        Mycket trevliga fiskar och faktiskt lite gulare (och snyggare) i verkligheten, kamerablixten tog bort lite färg.
                        Den största hanen bossar än så länge över de ännu jämnstora Jack Dempsey, undra hur länge det varar för JD lär ju växa om inom snar framtid...
                        Övrigt sällskap är 4st carpintis och massor av malar.

Kommentar

• Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

Hej!
                          Hur var hon i temperamentet hemma hos dig? Blev ju för aggressiv i mitt 1200 och muckade med alla stora hanar så jag fick flytta henne till 720 där samma hände. Väl i mitt 540 som största individ går allt bra.

Appropå Carpintis 'escondido', hur ser denna varianten ut? Skulle vara kul med bilder!
                          Patrik här är en bild på före detta hane av H.escondido
                          Senast redigerad av Micke Jarhl; 11 November 2007, 01:52.
                          Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• fs7210
                            Användare
                            • June 2004
                            • 183

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                            Patrik här är en bild på före detta hane av H.escondido
                            har den bytat kön?

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

Hej!

Fenestratan var som de brukar vara, aggressiv.

Micke Jarhl hann skicka in en bild på escondidon, fast på den bilden är det dock alldeles för mycket grönt.

Hanen som visas på bild hade jag under 2004, tyvärr så dog den.
                              Nuvarande hane, som jag har, är inte riktigt lika bastant som denna...än.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Fenestratan var som de brukar vara, aggressiv.

Micke Jarhl hann skicka in en bild på escondidon, fast på den bilden är det dock alldeles för mycket grönt.

Hanen som visas på bild hade jag under 2004, tyvärr så dog den.
                                Nuvarande hane, som jag har, är inte riktigt lika bastant som denna...än.
                                vacker bild på en vacker fisk

Kommentar

Arbetssätt...