CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• keno
    svarade
    1) En av 14 st Freddisar ( alldeles för många och för stora )
    2) T.Lentiginosus hona ca 12 cm.
    3) HRP hane från Jeff Rapps.
    Det är inte lätt att få bra bilder med taskigt ljus och kamera, HRP hanen är riktigt läcker , framför allt nu när det är lek på gång.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Bilden e bra men den skulle vara ännu bättre om man inte såg ryggen på en annan fisk... jag gillar ju rena bilder. Tar du en ny på han där han e lika fin så försök som sagt att inte få med snuttar av andra fiskar =)
    Håller med dig, det var därför jag aldrig tänkte på att skicka den till fototävlingen. Bilden är ganska hårt beskuren oxå, i orginalbilden så ser man ännu mer av den undre firren.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ser riktigt fin ut Ove! Själv älskar jag Maculicauda. Har ett par (ej lekpar) på ca 20 cm hemma i mitt 720.

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Tackar....tja fototävlingen den tänkte jag inte på, men jag kan ju alltid ta en ny bild
    Bilden e bra men den skulle vara ännu bättre om man inte såg ryggen på en annan fisk... jag gillar ju rena bilder. Tar du en ny på han där han e lika fin så försök som sagt att inte få med snuttar av andra fiskar =)

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Kanonsnygg
    Det fotot skulle du ha sparat till fototävlingen
    Tackar....tja fototävlingen den tänkte jag inte på, men jag kan ju alltid ta en ny bild

Lämna en kommentar:

• Stelin
    svarade
    Tjena
    Lägger upp en bild på min Vieja maculicauda hane som jag tycker blivit riktigt stilig nu.
    Mina V.maculicauda är ena sega rackare, det är 3e gången på ett år nu som de kommer tillbaka efter en lång tids matvägran, de har på året som gått i stort sett inte växt någonting. Så fort några andra firrar i karet skall till och leka eller det kommer nya i karet så viker de ner sig totalt och får vit och seg avföring, sedan matvägran i 1-3 månader. Jag har flera gånger tänkt vara barmhärtig och avliva de magra stackarna, men så plötsligt så vaknar de till liv. Sedan 3 veckor äter de som om varje måltid vore den sista. Runda om magen har de blivit oxå, får se hur länge de mår bra denna gången.
    Vacker fisk!

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Tjena
    Lägger upp en bild på min Vieja maculicauda hane som jag tycker blivit riktigt stilig nu.
    Mina V.maculicauda är ena sega rackare, det är 3e gången på ett år nu som de kommer tillbaka efter en lång tids matvägran, de har på året som gått i stort sett inte växt någonting. Så fort några andra firrar i karet skall till och leka eller det kommer nya i karet så viker de ner sig totalt och får vit och seg avföring, sedan matvägran i 1-3 månader. Jag har flera gånger tänkt vara barmhärtig och avliva de magra stackarna, men så plötsligt så vaknar de till liv. Sedan 3 veckor äter de som om varje måltid vore den sista. Runda om magen har de blivit oxå, får se hur länge de mår bra denna gången.
    Den var riktigt fin!!
    Får mig att bli sugen på att ha maculicauda igen.

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    Kanonsnygg
    Det fotot skulle du ha sparat till fototävlingen

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Tjena

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Umbriferayngel

Det finns mellan 100-200 yngel. De största är nog 2.5 cm dvs ungefär lika stora som föräldrarna var för 2 år sedan.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Wow vilken Argentea!! Längtar till mina blir i den storleken!
    Hehe... det gör jag oxå

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Umbriferahane och en dominant Godmannihane.
    Umbriferan är inte på långa vägar lika fin som min alphahane (som tyvärr dog). Men han har i alla fall blivit far till en massa yngel ( de största är drygt 2 cm).
    Godmannin växer på bra, de är nu 14-16 cm och faktum är att det är den dominanta som är blekast.

Dessa är de första bilderna som är tagna med min nya Sony A700 kamera.
    Visst har jag blivit en mycket bättre fotograf än vad jag var innan
    fina bilder på fina firrar är dom inte lite mörka ?? ingen blixt

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    C Umbrifera & V Godmanni

Umbriferahane och en dominant Godmannihane.
    Umbriferan är inte på långa vägar lika fin som min alphahane (som tyvärr dog). Men han har i alla fall blivit far till en massa yngel ( de största är drygt 2 cm).
    Godmannin växer på bra, de är nu 14-16 cm och faktum är att det är den dominanta som är blekast.

Dessa är de första bilderna som är tagna med min nya Sony A700 kamera.
    Visst har jag blivit en mycket bättre fotograf än vad jag var innan

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Några fler bilder på Pangaea´s firrar.
    1. Vieja argentea, hane på ca 25 cm
    2. Eldbuk
    3. Amphilophus robertsoni
    4. Cryptoheros septemfasciatus, hona
    Wow vilken Argentea!! Längtar till mina blir i den storleken!

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Bilder

Några fler bilder på Pangaea´s firrar.
    1. Vieja argentea, hane på ca 25 cm
    2. Eldbuk
    3. Amphilophus robertsoni
    4. Cryptoheros septemfasciatus, hona

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...