CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Laesk
    svarade
    Ursprungligen postat av Lutt
    Lägger in en gammal bild på mina tetracantha och min maculi....
    Lägg ist upp NYA bilder på dina flowerhorns!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av IGGE
    här är en bild på min Archocentrus octofasciatus
    http://archive.pixbox.se/arkivet/syn...0/16480204.jpg
    Välkommen till forumet IGGE
    Som sagt länken funkar inte, prova igen..
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Vackert Keno, har du några yngel efter VF firren
    Ha ha! Nej inte än, men det kan bli!
    Kommer eventuellt att göra ett försök med att odla någon Amphiprion art och även någon Pterapogon, förhandlingar pågår!

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av IGGE
    http://archive.pixbox.se/arkivet/syn...0/16480204.jpg
    Trasigt foto står det, prova lägga upp igen

Lämna en kommentar:

• IGGE
    Gäst svarade

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av keno
    Jag är inte lika flink och flitig som jarinen, men några bilder kan det väl få bli.

1) Thorichthys sp "mixteco blue"
    2-3) Vieja melanurum.
    4) Nicaraguensis.
    5) x/y stämmarsundis VF faktiskt!
    Vackert Keno, har du några yngel efter VF firren

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Jag är inte lika flink och flitig som jarinen, men några bilder kan det väl få bli.

1) Thorichthys sp "mixteco blue"
    2-3) Vieja melanurum.
    4) Nicaraguensis.
    5) x/y stämmarsundis VF faktiskt!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av firefox75
    Är det samma hane till de jag har av cintrinellum???

Ena hanen ser precis ut som din och den andra är knallgul
    Sen är det likadant med både mina två honor...ena knallgul och den andra ser ut som ena hanen...dvs gul o svart uppetill.
    Mina har dock antydning till mörka ränder på sidorna...iallafall de som är gul/svarta

Min hane

Hanen o honan jagar andra honan
    http://hem.passagen.se/rawen/cintrinellum001.jpg
    Nej pappan till dina är en vit/gul hane, det är den Jarinen har nu..

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Lite suddiga bilder på några av mina firrar (med algiga rutor) Foto Jarinen..

Vi börjar med en Nandopsis Tetracantha hane på ca 25-26cm som jag fick hem (tillbaka) efter en ca 2 år lång semester hos Pangaea
    Trevliga bilder Beast på dina firrar(och jari) kul att se lite olika sorterna många lekar!!

Lämna en kommentar:

• firefox75
    svarade
    Är det samma hane till de jag köpte?

Klart du kommer tillbaka till CA träsket Lutt, du vet väl vad dom säger!?
    Har du en gång testat CA så kan man aldrig gå tillbaka:
    Är det samma hane till de jag har av cintrinellum???

Ena hanen ser precis ut som din och den andra är knallgul
    Sen är det likadant med både mina två honor...ena knallgul och den andra ser ut som ena hanen...dvs gul o svart uppetill.
    Mina har dock antydning till mörka ränder på sidorna...iallafall de som är gul/svarta

Min hane

Hanen o honan jagar andra honan

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Tackar ulf!
    Jaa du det där med platsbrist är ju bekant, spelar tyvärr ingen roll hur många kar du har, du hittar alltid en till ny art du vill ha i alla fall
    Känner igen mig, blir så trött när man vill ha något och måste avstå för att man inte har plats.

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Lutt
    När du säger Nandopsis haitiensis så ler jag finns det någon coolare CA ciklid än den och efter dom bilderna jag har sätt på dem så är de riktiga grävskopor vilket jag gillar.

Men jag får erkänna de är ju inte de snyggaste CA men de verkar vara himla intressanta.
    Du får se till så att de överlever och ynglar av sig.

Lägger in en gammal bild på mina tetracantha och min maculicauda hane som nu har gått till de sälla jaktmarkerna, nån gång skall jag fortsätta i CA träsket.
    Klart du kommer tillbaka till CA träsket Lutt, du vet väl vad dom säger!?
    Har du en gång testat CA så kan man aldrig gå tillbaka:

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av ulf
    hejsan

vad skall man säga, grymma firrar och foton. Skall bli roligt att se era amerikanska nyförvärv växa till sig.Det väcker verkligen ha begäret speciellt Bocourti ligger högt på vill ha listan, hade hopparts att jag skulle kunna ha en större CA med min xingu men det går inte alls så den ständiga platsbristen sätter stpp för tillfället (nån som känner igen sig)

ulf

Tackar ulf!
    Jaa du det där med platsbrist är ju bekant, spelar tyvärr ingen roll hur många kar du har, du hittar alltid en till ny art du vill ha i alla fall

Lämna en kommentar:

• Lutt
    svarade
    Det var ju lite olika storlekar på dom, men när det gäller mina Pantostictus så är dom ca 8-9 cm.
    Dom andra 2 arterna jag tog var Nandopsis Haitiensis och just Vieja Heterospila och dom var ju som synes inte stora, runt 3 cm..

Centrarchus kan bli ca 15 cm..

När du säger Nandopsis haitiensis så ler jag finns det någon coolare CA ciklid än den och efter dom bilderna jag har sätt på dem så är de riktiga grävskopor vilket jag gillar.

Men jag får erkänna de är ju inte de snyggaste CA men de verkar vara himla intressanta.
    Du får se till så att de överlever och ynglar av sig.

Lägger in en gammal bild på mina tetracantha och min maculicauda hane som nu har gått till de sälla jaktmarkerna, nån gång skall jag fortsätta i CA träsket.

Lämna en kommentar:

• ulf
    svarade
    hejsan

vad skall man säga, grymma firrar och foton. Skall bli roligt att se era amerikanska nyförvärv växa till sig.Det väcker verkligen ha begäret speciellt Bocourti ligger högt på vill ha listan, hade hopparts att jag skulle kunna ha en större CA med min xingu men det går inte alls så den ständiga platsbristen sätter stpp för tillfället (nån som känner igen sig)

ulf

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...