CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • August 2006
    • 830

Ännu mer bilder

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Riktigt fina bilder!!

Fyll på med mer, även lite info om fiskarna, artnamn, storlek osv.
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Ursprungligen postat av jinnarparen
        Riktigt fina bilder!!

Fyll på med mer, även lite info om fiskarna, artnamn, storlek osv.
        Tack Rickard! Får bli lite bättre på information om bilderna.

1. Min V.Regani hane på närmare 20 cm. Bor nu i mitt 720. Hoppas hitta en hona till honom.

2. Närbild på min H.Pearsei hane. Är 30 cm + och går tillsammans med 2 honor på 20-22 cm i mitt 1200. Hämtade hos David "Allbrand" förra julen.

3. Synspilus honan och Citrinellus hanen. Synspilus honan på 20 cm går kvar i mitt 1200 tillsammans med sin hane på 27-28 cm. Citrinellumen är 15 cm och har flyttat till mitt 720.

4. Synspilus lekparet som jag har haft i snart 3 år. Bilden är tagen för över ett år sedan, i dagsläget har jag inga växter alls i några akvarium.

5. Mina Octofasciatum hane som jag fortfarande har kvar, går med sin hona i 720. Har haft dom i snart 3 år. I förgrunden min vackra H.Carpinte på drygt 20 cm som hastigt dog för snart ett år sedan.

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Ursprungligen postat av patriks155
          Här kommer lite nya och gamla CA bilder, kommer mer ikväll
          RIKTIGT FINA BILDER OCH FISKAR!! ops glömde capsen men var gör det Mer bilder Patrick
          Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• tjornpatrik
            Användare
            • August 2006
            • 830

Tack Micke, får väl fortsätta lägga ut lite bilder.

Sitter här hemma halvt ångestladdad, ska flytta alla karen till min nya lägenhet i Uddevalla på fredag-lördag. Får se hur det går..

1. En av mina tre nyinköpa Splendidor, hämtade 2 röda och en natur i S Sandby i början av sommaren. Alla är runt 16 cm och bor tillsammans med mina Jack Dempsey, Maculicauda och Citrinellum hanen i ett 720. Även ett vackert Festae par på 8-10 cm har fått flytta hit från 540 tillfälligt.

2. Mitt Maculicauda par när det gick i 1200. Dessa kom inte överens med jaguarerna varför de flyttades.

3. Bild tagen i början av året där så gott som alla dåvarande i det strora karet är med på bild. Nu för tiden är väl inte karet lika skrikande i färger.

4. Loiselle hane som nu går i mitt 540 med sin hona, gick från början i 720 men trivdes inte så det fick flytta.

5. Jack Dempsey paret framför Sessilliflora djungeln. Dessa har i skrivande stund yngel i mitt 720, dock inget jag tänkt spara på.

Kommentar

• wicked1
              Användare
              • April 2007
              • 104

fina bilder
              www.fredd.tk

Kommentar

• tjornpatrik
                Användare
                • August 2006
                • 830

Lite mer bilder innan jag fortsätter med packningen här hemma

1. En gammal nicaraguensis hona som jag inte längre har kvar ( paret är sålda )

2. Äldre bild tagen på 540 med Nicaraguensis och Festae småttingar.

3. Närbild på ena Maculicaudan

4. Boccourti hona från Hönö som jag övertagit och som går med dom andra i 1200 ihopp om att få till ett par. Är den största Boccourtin jag har och är strax över 20 cm.

5. "Trött" Boccourti.

Kommentar

• JockeB
                  Användare
                  • May 2004
                  • 2964

Mycket fina bilder på fina fiskar Patrik Hur många Bocourti har du?
                  Mvh Jocke
                  Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• tjornpatrik
                    Användare
                    • August 2006
                    • 830

Hej Beast och tack för kommentaren!

Jag har nu 5 stycken Boccourti, två hanar och tre honor ska det vara. Hade 4 från början som jag hämtade från Hönö i vintras men fick nyligen överta ytterligare en hona som var lite för aggressiv i det karet den gick. Hon har dock inte visat några som helst tendenser till aggresivitet i mitt kar utan kom in ganska fint i gänget.
                    Målet är att få ett stabilt par, tyvärr har de inte visat ngt intresse för varandra ännu.

Kommentar

• JockeB
                      Användare
                      • May 2004
                      • 2964

Ok, jo dom tillhör ju en av dom arterna som kräver både tid och träning för att lyckas med lek, dessutom så kräver dom oftast stora kar för att dämpa hanarnas aggressivitet mot honorna.. Jag har en liten kull på uppväxt nu med det kostade honans liv tyvärr, men nu har mitt andra par också lekt så det känns ju kul..
                      Mvh Jocke
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• tjornpatrik
                        Användare
                        • August 2006
                        • 830

Har haft funderingar på om jag skulle sätta dom i ett eget kar, kanske går bättre då. Får se efter flytten vad jag gör.

Kommentar

• Lundensis
                          Användare
                          • March 2004
                          • 2262

Snygga bilder och fiskar patriks155!

Kommentar

• Ove Planstedt
                            NCS Medlem
                            • May 2006
                            • 1816

Film

En liten filmsnutt från ett av mina kar.

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                            Senast redigerad av Ove Planstedt; 25 August 2007, 06:07.

Kommentar

• jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                              En liten filmsnutt från ett av mina kar.

http://s141.photobucket.com/albums/r...t=8d63cb82.pbr
                              Riktigt najsiga ciklider!!

Mvh Jari

Kommentar

• Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • May 2006
                                • 1816

Ursprungligen postat av jarinen
                                Riktigt najsiga ciklider!!

Mvh Jari
                                Tackar, C. persei paret har det lite trångt för tillfället då det yngelvårdande fenestrata paret har tagit över 2/3 av karet. Kul att se en fenestrata hane mota bort en nästan dubbelt så stor C. pesrsei hane.

Här är en filmsnutt från mitt 1500 liters med bland annat V.argentea och V.regani.
                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Kommentar

Arbetssätt...