If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Fina splendidor Micke. Hoppas du får upp hullet bara Hade varit kul att testadem någon gång i framtiden, har börjat snöa in mer och mer på CA faktiskt. Splendida, midas och trimac är väl några av arterna som jag "bestämt" mig för att prova på framöver. Har ju redan nu festae(iofs SA) och de har blivit mina absoluta favvofirrar på väldigt länge!
Är ute efter lite större kar bara så jag kan stoppa ned lite mer CA firrar och kanske försöka odla lite på dem också framöver.
Tror nog att Wilhelm menar fisken alex
En annan sak som iaf jag blir förvånad är hur det etablerade paret tolererar den utan att den blir sönderslagen måste vara unikt för denna arten.
Jo det stämmer nog Micke, men dom ska visst leva i det vilda i just små grupper inom varje litet område, så det är ju en mycket tacksam CA att hålla..
Tror nog att Wilhelm menar fisken alex
En annan sak som iaf jag blir förvånad är hur det etablerade paret tolererar den utan att den blir sönderslagen måste vara unikt för denna arten.
Hittade en avmagrad stackare till Petenia Splendida hane som inte har ätit på månader tagit hand om den nu i mitt stora kar bland dom andra funkar bättre än väntat käkade efter 3 dagar så jag tror eller hoppas jag kan få upp hullet på den igen sänder med några bilder i magert skick hoppas på snar bättring riktigt glupsk har han blivit
Hoppas det går bra med den Micke, den har en mycket vacker teckning...
Hittade en avmagrad stackare till Petenia Splendida hane som inte har ätit på månader tagit hand om den nu i mitt stora kar bland dom andra funkar bättre än väntat käkade efter 3 dagar så jag tror eller hoppas jag kan få upp hullet på den igen sänder med några bilder i magert skick hoppas på snar bättring riktigt glupsk har han blivit
Fint Micke! Kul att det gick så fort för Splendidan att börja äta! Du får fortsätta tala om hur det går!
Väntar på en ny blixt sen ska jag börja lägga upp bilder här igen!
Min vackra JD hona blivit tokig, fick fånga upp henne i natt och flytta till 540 temporärt eftersom hon hade bestämt sig för att rymma från 720, small som sjutton i täckglasen. Har varit konstig t och från i ett par veckor. Har inte varit hemma så mkt på sistone men har inte sett någon mobbing. Kanske att hanen stressat henne. Får återkomma med hur d går.
Senast redigerad av tjornpatrik; 22 November 2007, 10:53.
Lämna en kommentar: