CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Henrik Giertsen
    Så takket være samarbeid mellom Ove P, Jocke og Magnar ble i kveld 4 små V.Fenestrata Catemaco "nordmenn". Deres nye adresse er dermed i Bærum rett utenfor Oslo. De ser veldig bra ut, og nå ser jeg frem til at de vokser seg til om ett års tid.
    De er virkelig ett fint tilskudd til mitt nye CA akvarierom.

Hilsen Henrik
    Grattis till fiskarna!! Hoppas du bli nöjd! Lägg gärna ut lite bilder sen

Lämna en kommentar:

• Lutt
    svarade
    Ursprungligen postat av Laesk
    Lutt, jag väntar fortfarande... så jobbigt kan de väl inte va å fota dom? Skulle verkligen uppskatta å få se dom.. mina jag beställt kommer på onsdag.
    Haha jo det är jäkligt jobbigt...får se om jag orkar ta med kameran till lokalen imorgon

Lämna en kommentar:

• Henrik Giertsen
    svarade
    V.Fenestrata Catemaco

Så takket være samarbeid mellom Ove P, Jocke og Magnar ble i kveld 4 små V.Fenestrata Catemaco "nordmenn". Deres nye adresse er dermed i Bærum rett utenfor Oslo. De ser veldig bra ut, og nå ser jeg frem til at de vokser seg til om ett års tid.
    De er virkelig ett fint tilskudd til mitt nye CA akvarierom.

Hilsen Henrik

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Ja denna återkommande svåra fråga, vilken Vieja är mest/minst aggressiv?

Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.

Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.

Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.

Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.
    Joo, det har nog mycket med individer att göra, min Bifasciata är en som klarar sig men är väldigt from, kan bero på de konstellationer den fått gå i, Argentean tycker jag mig se en helt annan intensitet i, den kommer innebära trubbel i framtiden när den kommer pröva de övriga, otroligt ettrig art vad det verkar.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade

Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.

Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.

Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.

Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.
    Samma här, Maculicaudorna tillsammans med Regani är bland de absolut lugnaste och snällaste CA jag haft. Fenestrata honan är klart värst bland mina Vieja, snacka om temperament.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av jarinen
    Cool Vieja, hur är den i lynne förhållandevis inom Vieja? du har ju rätt bra koll på det tror jag.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

• IGGE
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    IGGE, Har du flera CA än Jack Dempsey?
    Mvh Jocke
    just nu har jag fisk soppa... SA och CA och Malawi

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Mina jaggor fick träffas idag igen efter en längre separering, det slog gnistor direkt. Pearseien som är boss och som det ser ut tänker fortsätta med det har mycket att göra just nu, han ligger i för att hålla dom kort.

Bild 2 = Cichlasoma Pearsei + Vieja Bifasciata som visar under kastelse.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Så här ser min V.fenestrata "Catemaco" hane ut när han glömt att "raka"sig
    Cool Vieja, hur är den i lynne förhållandevis inom Vieja? du har ju rätt bra koll på det tror jag.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    "skägget" får han bara när han uppvaktar en hona eller när han blir skraj, som idag vid ett vattenbyte.

Bilder på T.asfraci, Honduran red point hona och en Hrp hane.
    Mera bilder Ove!

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Den var ju riktigt stilig Ove!
    "skägget" får han bara när han uppvaktar en hona eller när han blir skraj, som idag vid ett vattenbyte.

Bilder på T.asfraci, Honduran red point hona och en Hrp hane.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Den var ju riktigt stilig Ove!

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Hade du inte två par förut?
    Har för mig att du har haft fler splendidor innan, men jag kan ha fel...det är trots allt fredag...efter lunch.
    jo helt rätt Jinnarp men dom sålde jag för knappt 2 år sedan till göteborgs trakten eller kanske det var 1 1/2 år sedan minns inte riktigt korkad handling man gör en del sådana iaf jag man har för brått ibland...fast man lär sig
    Senast redigerad av Micke Jarhl; 23 November 2007, 17:43.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    ok har hittat en hona nu åxo visserligen röd men man ska kanske boka den prova 2 par i karet hmm..
    Hade du inte två par förut?
    Har för mig att du har haft fler splendidor innan, men jag kan ha fel...det är trots allt fredag...efter lunch.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...