CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Bright_Blue
    svarade
    Ok, ja men då är jag med. Har 6 st. Hur många går det att få att färga? 2 färgar för tillfället.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ser du honans tydligt markerade rand genom hela kroppen det är typiskt. Honan har intensivare färger och är betydligt vackrare än hanarna enligt mig ialf. Är Jinnarparens gamla hane. Honan vet jag inte var den kommer ifrån.
    Senast redigerad av tjornpatrik; 16 December 2007, 22:24.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Bright_Blue
    Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?
    Din första bild är en hona

Här har du 1. hona 2. hane

Lämna en kommentar:

• Bright_Blue
    svarade
    Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?

Lämna en kommentar:

• Bright_Blue
    svarade
    Testar två pissiga bilder med mina första CA. Nicuraguense eller hur det stavas?

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Beufitlu pictures Aquamojo.

Å lite mer från mig:

Argentea, Regani, Pearsei, Argentea igen

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Aquamojo
    Some more photos of the Freddies. I got this first shot literally by sticking one hand in the top of the tank and waiting until they came up to nibble (bite!) my finger tips. You can see the difference in size between the largest (4") and the smallest.

Some unusual angles:

I do believe this is a female:

And this is the largest male:

Great pictures aquamojo, mine Freddies have som orange in them that i think is beuteful. I will try to fix some picture on them soon..
    Jocke

Lämna en kommentar:

• Aquamojo
    svarade
    Some more photos of the Freddies. I got this first shot literally by sticking one hand in the top of the tank and waiting until they came up to nibble (bite!) my finger tips. You can see the difference in size between the largest (4") and the smallest.

Some unusual angles:

I do believe this is a female:

And this is the largest male:

Lämna en kommentar:

• Yonaz
    svarade
    Å så fina dina splendida är! Vill ha men helt jäkla omöjligt att få tag på här uppe! Du borde lägga upp några av dina bilder på akvarielexikonet.se, de saknas bilder på splendida bland annat!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av firefox75
    Det spilurium par som robban har på akvarievalvet är de spilurium eller inte?
    Vet inte, har inte sett dom..
    Risken att det finns korsningar är ju givetvis stor också då båda säljs som Spilurus..

Lämna en kommentar:

• firefox75
    svarade
    Beast

Det spilurium par som robban har på akvarievalvet är de spilurium eller inte?

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ny tagna bilder petenia hanarna rök ihop som aldrig för blev själv helt paff + en bild på Veija Regani Kanske en hona vad tror ni?+ en kul bild på pearsei hanen som tittar upp på mig ..bild kavliten blev sådär på en del inte så lätt när det hetar till + dåligt ljus

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av keno
    Tack för infot!
    Att en del handlare har bristfällig kunskap är tyvvär inget nytt, det kommer vi nog få leva med ( dessa listor )
    Inte bara handlare, även grossister

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Jo dessa kan också vara svåra men inte om du ser båda samtidigt, Cutterin blir större och kraftigare och även betyligt högre i kroppsformen än Spilurus, sen så har Cutterin gul/orange färgning på kroppen, vilket inte Spilurum har!!
    Spilurus får bara blåa inslag i färgningen. Problemet är ju att handlare säljer ALLT som Spilurus (det står ju det på alla listor) och därför tror man att det är det man har..
    Tack för infot!
    Att en del handlare har bristfällig kunskap är tyvvär inget nytt, det kommer vi nog få leva med ( dessa listor )

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Jo dessa kan också vara svåra men inte om du ser båda samtidigt, Cutterin blir större och kraftigare och även betyligt högre i kroppsformen än Spilurus, sen så har Cutterin gul/orange färgning på kroppen, vilket inte Spilurum har!!
    Spilurus får bara blåa inslag i färgningen. Problemet är ju att handlare säljer ALLT som Spilurus (det står ju det på alla listor) och därför tror man att det är det man har..
    Skriver under på den! ... skillnaden är påtaglig.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...