If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
härliga bilder jinnarparen....men vad är det för en variant av nicaraguensisen även om den är missfärgad så borde det vara en annan variant än den vanliga i handeln eller?
ja den är verkligen cool, vad är historien bakom, vart kommer den ifrån. var den så från början?
Hanen är en av de 10 nics som jag fick från Jeff Rapps i slutet på 2005.
Den har hela tiden varit minst av alla hanar (totalt 6 st), men är nu den enda som jag har kvar tillsammans med en hona.
Det var först när den började närma sig 10 cm som jag misstänkte att det var något speciellt med denna.
Det är väl en av de mutationer som ibland dyker upp lite här och var på planeten, just denna hamnade i Genarp av alla ställen...tänka sig som det kan gå
...och det kanske är nya på gång, honan har gömt sig i en håla nu under flera dagar och hanen försvarar området runt omkring. blir det något här så skall jag inte schabbla bort ynglena som jag gjorde med festaena
Hanen är en av de 10 nics som jag fick från Jeff Rapps i slutet på 2005.
Den har hela tiden varit minst av alla hanar (totalt 6 st), men är nu den enda som jag har kvar tillsammans med en hona.
Det var först när den började närma sig 10 cm som jag misstänkte att det var något speciellt med denna.
Det är väl en av de mutationer som ibland dyker upp lite här och var på planeten, just denna hamnade i Genarp av alla ställen...tänka sig som det kan gå
...och det kanske är nya på gång, honan har gömt sig i en håla nu under flera dagar och hanen försvarar området runt omkring. blir det något här så skall jag inte schabbla bort ynglena som jag gjorde med festaena
nä för tusan, lekar den hanen så vore det intressant som tusan att se hur yngelna ser ut.
nä för tusan, lekar den hanen så vore det intressant som tusan att se hur yngelna ser ut.
Japp väldigt intressant, har läst att det tyvärr inte blir mer än 1 yngel på ca 700 som får den färgningen så du har haft en otrolig tur Jinnarparen. Men det är tillräckligt för att jag vill ha avkomma från honom
Jag tackar och bockar för de positiva kommentarerna
Skickar med en närbild på en Nandopsis Tetracanthus hane.
Det är rätt intressant att titta på fiskarna på riktigt nära håll också, tyvärr så blir det lite knepigare att ta bilder så pass nära då man får ha en väldigt liten bländare för att få ett bra skärpedjup. En liten bländare kräver massvis med ljus så den ekvationen går inte riktigt ihop alltid.
Var i Göteborg i går och hamnade på Torslanda Zoologiska. Där hittade jag Micke Jarls "gamla" jaguar.
...som sedermera hamnade hemma hos mig och sen vidare till ciklidhobby i södra sandby för att till slut hamna på torslanda zoologiska.
Plågar er mer ännu en bild på umbriferahanen. Det börjar dyka upp lite mer blågrönt på huvudet nu och det roströda på kinderna börjar bli mer tydligt på den.
Dock så är det fortfarande väldigt svårt att få glittret på sidorna att fastna på bilden.
Lyckades i viss mån på den nedre bilden men så kom en rackarns silverhaj i vägen.
Senast redigerad av jinnarparen; 22 April 2007, 13:11.
...som sedermera hamnade hemma hos mig och sen vidare till ciklidhobby i södra sandby för att till slut hamna på torslanda zoologiska.
Plågar er mer ännu en bild på umbriferahanen. Det börjar dyka upp lite mer blågrönt på huvudet nu och det roströda på kinderna börjar bli mer tydligt på den.
Dock så är det fortfarande väldigt svårt att få glittret på sidorna att fastna på bilden.
Lyckades i viss mån på den nedre bilden men så kom en rackarns silverhaj i vägen.
fin fina bilder som vanligt jinnarp!Din umbriferahane verkar växa ganska fort tycker han har blivit grövre nu...
This is an undescribed species of Parachromis that I collected in Honduras last year. It's very similar to a Managuense, but with some interesting variations.
This is an undescribed species of Parachromis that I collected in Honduras last year. It's very similar to a Managuense, but with some interesting variations.
Kommentar