Segare än en Dumle-kola (med utgånget datum)!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Segare än en Dumle-kola (med utgånget datum)!

    Ursäkta en obetydlig Brynäsare, men är det inte fler än jag som tycker att det är segare än redan nämnd kola att ladda upp ciklid.se????
  • Eddie
    Användare
    • March 2007
    • 109

    #2
    Öh? JAg tycker att det går snabbt att lada upp ciklid.se!!!
    Men undrar vad du ahr för problem med dina långa ladnings tider?

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

      #3
      segt för mej med men tackolov ska det fortsättningsvis gå på egen server
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • malawialex
        Användare
        • January 2007
        • 125

        #4
        va då segt mitt laddar upp på några sekunder
        375l : malawi
        253l : tomt
        222l : yngel malawi

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • February 2003
          • 2695

          #5
          @sockerconny: ciklid.se går bra förutom kring två-blecket på natten när det verkar som om det gör underhåll på forumet.
          Om du haft problem på dagtid, så har jag lite tips för att få tillbaks hastigheten:
          1) Starta om din router/brandvägg. Vet inte om alla brandväggar har minnesläckor, men både min nuvarande NetGear och framförallt min gamla 3Com blir sega som fruset snor efter nån veckas kontinuerlig drift. Drar man ur strömpluggen och sen trycker i den igen, är hastigheten tillbaks.
          2) Kolla ifall du har nåt som stjäl bandvidd igång. Klassikerna i den vägen är fildelningsprogram, samt virusjägarprogram som håller på att uppdatera sig. Norton är som vanligt värst.
          3) Du HAR INGET antivirus program?!? Ta hem ett NU och installera! Jag rekommenderar AVG ( http://free.grisoft.com/doc/1 ), det är gratis och mindre hysteriskt än Norton.
          3) Om det inte är nåt av ovanstående, ta hem AdAware ( www.adaware.com ) och kör det. Det är inte så troligt, men det *kan* vara nåt spyware som ligger och snor bandvidd av dig.
          4) Om det inte är nåt av ovanstående, gnäll hos din ISP. Troligen är det fortfarande hos dig det är fel, men det KAN vara nåt de ställt till med.

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Ursprungligen postat av Mike_Noren
            @sockerconny: ciklid.se går bra förutom kring två-blecket på natten när det verkar som om det gör underhåll på forumet.
            Om du haft problem på dagtid, så har jag lite tips för att få tillbaks hastigheten:
            1) Starta om din router/brandvägg. Vet inte om alla brandväggar har minnesläckor, men både min nuvarande NetGear och framförallt min gamla 3Com blir sega som fruset snor efter nån veckas kontinuerlig drift. Drar man ur strömpluggen och sen trycker i den igen, är hastigheten tillbaks.
            2) Kolla ifall du har nåt som stjäl bandvidd igång. Klassikerna i den vägen är fildelningsprogram, samt virusjägarprogram som håller på att uppdatera sig. Norton är som vanligt värst.
            3) Du HAR INGET antivirus program?!? Ta hem ett NU och installera! Jag rekommenderar AVG ( http://free.grisoft.com/doc/1 ), det är gratis och mindre hysteriskt än Norton.
            3) Om det inte är nåt av ovanstående, ta hem AdAware ( www.adaware.com ) och kör det. Det är inte så troligt, men det *kan* vara nåt spyware som ligger och snor bandvidd av dig.
            4) Om det inte är nåt av ovanstående, gnäll hos din ISP. Troligen är det fortfarande hos dig det är fel, men det KAN vara nåt de ställt till med.
            Många frågor var det!!! Korta svar blir det! (Hockey på CanalPlus!! )

            Det luriga i ämnet är att ingen annan sida är lika seg som just ciklid.se!
            Ang. brandvägg: Tja, jag har McAfee. Kör även AdAware kontinuerligt.

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

              #7
              Jag tycker nog att farten på den gamla numera dödsdömda servern har vart rätt okej det senaste. Allt för att göra en snygg avslutning?
              Tony Englund

              Kommentar

              • Tulle89
                Användare
                • August 2006
                • 239

                #8
                Mitt kommer upp direkt men ibland så tar det väääldigt lång tid för Forumet och Köp & Sälj där på högersidan att komma upp.

                //MVH Tulle
                Med Vänliga Hälsningar Tulle

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                Kommentar

                Arbetssätt...