ville du ha fler förslag så ok A baenschi
aulonocara???????????
Kollaps
X
-
-
Har man inte möjlighet att kolla upp historiken eller om ursprunget har försvunnit så är vissa arter av malawi nästan omöjliga att säkert fastställa. Lite som att importera bil från Tyskland... är mätaren skruvad eller inte... man vet aldrig.
Speciellt om det dessutom rör sig om arter som urvalsodlats och korsats i oändlighet som just Aulonocara. Duktiga och erfarna grabbar på forumet har redan svarat på tråden, fler bilder hjälper till vid identifieringen.MickeKommentar
-
röd rubin
Hade en röd rubin som drog mer åt gulbrunt, riktigt dassiga färger kan dom ha. säkert nåt med urvalsodlingen att göra.Kommentar
-
Jag tror du kan vara ganska övertygad om att det är en blandning av lite allt möjligt. Även om inte så är fallet, alltså att det är en "ren urvalsodling" så är kroppsformen så pass deformerad att generna högst sannolikt inte är något du skall föra vidare.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiJag tror du kan vara ganska övertygad om att det är en blandning av lite allt möjligt. Även om inte så är fallet, alltså att det är en "ren urvalsodling" så är kroppsformen så pass deformerad att generna högst sannolikt inte är något du skall föra vidare.Kommentar
-
Hur dålig bilden än är så är det ju nått skumt med huvudformen.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av ZaphiHur dålig bilden än är så är det ju nått skumt med huvudformen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzDet här är skum huvudformMalawi i 960L (inbyggt i vägg mellan två rum)
Malawi i 225L Hörnakvarie
Viktoria i 200L
Tanganyika i 540LKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiHur dålig bilden än är så är det ju nått skumt med huvudformen.
men jag tycker färgsättningen ser ut som en röd rubin eller om den hade arit gulare så hade jag skrivit auloncara maleri i färgsättningen.
men det kan också vara som både deelay och zaphi att det kan vara ett deformerad huvud som det kan bli ibland utav skilda orsaker.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannetittar man på formen på huvudet så ser det ut som en jakobfribergi alias eureka, för jakobfribergin ser ungefär så ut på huvudet,
men jag tycker färgsättningen ser ut som en röd rubin eller om den hade arit gulare så hade jag skrivit auloncara maleri i färgsättningen.
men det kan också vara som både deelay och zaphi att det kan vara ett deformerad huvud som det kan bli ibland utav skilda orsaker.mvh janneKommentar
-
Kommentar
-
Halloj!
Det är nog inte en Benga(Baenschi) de har inte helt blått huvud.
Jag får hålla med Janne om att det är en Maleri(om det är gult det som man ser som rött).
För övrigt tycker jag att den är hög i kroppen och därav kan huvudet se missformat ut!?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar