Har det ngn betydelse om en pumps utblås är ngn dm ovanför botten eller vid ytan? Vi har fått ett hyrkar på jobbet nu, och i det ligger utblåset närmare botten.
Utblås upp -eller nertill?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av mekHar det ngn betydelse om en pumps utblås är ngn dm ovanför botten eller vid ytan? Vi har fått ett hyrkar på jobbet nu, och i det ligger utblåset närmare botten. -
Däremot är risken större att ytan blir utan cirkulation ju längre ner utblåset sitter i akvariet, med påföljande risk för syrebrist.Kommentar
-
Jag har då inte varit med om att det "fastnar syrebubblor" pga av lite yt-skval!
Hemma hos mig skvalar det som fan i de flesta kar och det är fisken bara glad för."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Luftbubblor på fisk har jag bara sett i samband med att fisken av någon anledning fått sitt slemskikt tillfälligt förstört, tex vid ett enormt vattenbyte.Kommentar
-
Lånar tråden lite..... Har en liten fråga... Har ett 375L akvarie som jag hade tänkt & lägga typ helglas på topppen!!!..... Plus att sätta i pump med luftslang som kommer att sitta utanför akvariet.... Pumpen pumpar 1400L/H..... Dum ide ? Syrebrist ?
Testat lite redan nu... Fisken verkar gilla "bubblorna".....Kommentar
Kommentar