Nu har 3 fiskar råkat ut för samma sak med 1 veckas mellanrum. Det börjar med att fenorna går sönder och tynar bort.Dom blir som trådar efter ett tag.Sedan rullar dom liksom runt i akvariet stela som pinnar. Sedan efter en dag ungefär så dör dom. Vattenvärdena är ok förutom kanske nitrat som är 50mg/L. Ingen nitrit finns. Jag byter vatten 1 gång i veckan (1/3). Har 1 utvändig och 1 invändig pump.Allt i ett kar på 540L. Hoppas det är någon som kan svara snabbt. Den fisken som håller på att dö nu är en Aulonacara Eureka (hane). Har en hona till den som ser ok ut.
PS. Jag tillsätter salt samtidigt som vattenbytena. KH får jag upp med faxesten och bottenmaterial som är av korallsand. Använde Bikarbonat tills för 1 månad sedan men slutade med det eftersom jag inte tyckte att det behövdes.
PS. Jag tillsätter salt samtidigt som vattenbytena. KH får jag upp med faxesten och bottenmaterial som är av korallsand. Använde Bikarbonat tills för 1 månad sedan men slutade med det eftersom jag inte tyckte att det behövdes.
Kommentar