Hej!
Efter 5-7 lekar som inte har blivit något.
hon spottar ut äggen efter ca 2-4 dar så har jag
fått en kull på 13 st yngel. Jag är så lycklig så
Jag tänkte förbereda mej noga denna dag .
ner till källarn ta med hinkar å ta upp sten å tömma vattnet till 50 %
men så tittade jag till burken på morgonen ¨honan simmade omkring på v. sidan där
jag inte har några stenar utan bara sand. så ja tänkte va faen , gör nu ett försök å det
lyckades direkt utan stress på honan å allt, honan bokstavligen simmade rak
in i håven,
Som Sagt 13 st yngel men de är ett par dagar tidiga (gulsäck kvar ) men jag vågade inte vänta. Tog henne efter 16 dar så det är ju inga problem.
Jag tror jag vet varför hon har spottat äggen tidigt förut. hon har blivit stressad av hanen som inte har någon annan att tampas med . nu hade jag en liten hane + ett par honor han kan jaga. förut gick han ensam. Hoppas det går bra nu å att de växer.
Dessa ska ja klart behålla.
nässlan
Efter 5-7 lekar som inte har blivit något.
hon spottar ut äggen efter ca 2-4 dar så har jag
fått en kull på 13 st yngel. Jag är så lycklig så
Jag tänkte förbereda mej noga denna dag .
ner till källarn ta med hinkar å ta upp sten å tömma vattnet till 50 %
men så tittade jag till burken på morgonen ¨honan simmade omkring på v. sidan där
jag inte har några stenar utan bara sand. så ja tänkte va faen , gör nu ett försök å det
lyckades direkt utan stress på honan å allt, honan bokstavligen simmade rak
in i håven,
Som Sagt 13 st yngel men de är ett par dagar tidiga (gulsäck kvar ) men jag vågade inte vänta. Tog henne efter 16 dar så det är ju inga problem.
Jag tror jag vet varför hon har spottat äggen tidigt förut. hon har blivit stressad av hanen som inte har någon annan att tampas med . nu hade jag en liten hane + ett par honor han kan jaga. förut gick han ensam. Hoppas det går bra nu å att de växer.
Dessa ska ja klart behålla.
nässlan
Kommentar