If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vi har tio hungriga sjöhästar
och det finns ingen som gillar Red Crystal räkor mer än dom
tänk själv
svag porlande musik
dov belysning
räkor
bubbelbadkar
se en film om den farliga wobigongen (mittimot)
sedan krypa ner i sängen
Tacka fan att man får yngel av Sjöhästar (Hanen)
som tur är så minskar inte räkorna i antal ändå
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Mjo, artbeskrivningar är just rekommendationer. Och så har vi ett klassiskt exempel på hur akvaristiken funkar - när man diskuterar generella råd så finns alltid någon som har gjort på något annat sätt och fått det att funka. Jag rekommenderar i vart fall inte att man håller Crystal red varmare än 25 grader, har pratat med flera personer som haft problem med dem när det blivit för varmt.
ok, men att ha dom i ett 4 graders varmare akvarium än angivet låter mycke tycker jag! men det funka, .....
kan du inte lägga upp bild på ditt kar patrik? det är ju alltid kul att se hur andra har det!!! (tycker iaf jag) tipsa gärna om hur man lyckas med cr /hur du har det.
De flesta av mina kar är rätt tradiga rent estetiskt. Där jag fick yngel på CR så handlar det om ett 60-liters kar, 100*30*20 cm (långt, smalt och lågt alltså), rätt kalt inrett. Skumgummifilter, flytväxter samt en bottenskyla fin sand. Åsså posthornssnäckor samt några yngel av Poropanchax normanni. Numera går mina CR i ett 150-literskar, fin sand på botten, skumgummifilter igen samt lite växter. Alla jag köpte från början är döda, och mina yngel har precis börjat gå med rom. De är fortfarande rätt små, så det är inga stora kullar vi pratar om. Matning med bosmider (kalcium till skalet) samt grönt flingfoder.
Kommentar