Synpunkter, Ciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • May 2005
    • 204

Synpunkter, Ciklid.se

Hej,

Som ny medlem har jag några synpunkter angående medlemsskapet. Kan tycka att det är bra att nya medlemmar yttrar sig kring detta så finns det möjlighet till förändring/förbättring.

Och ja, är medveten om att många jobbar häcken av sig ideelt för att detta skall funka.

Innan någon börjar gå i försvarsställning, vill jag först lyfta fram ett antal bra saker med denna förening.

Tycker att det är ett alldeles utmärkt forum, har alltid blivit bemött med respekt och har många gånger fått hjälp av mer erfarna medlemmar då jag haft något akvarierelaterat problem. Mycket nöjd med andra ord.

Även andra tjänster, som tex artregistret har varit till stor nytta för min del, mycket nöjd med detta också.

Finns även andra saker som är bra, men nöjjer mig med detta så länge.

Nu till ett par reflektioner där jag varit mindre nöjd.

För det första, då man betalt avgift per kalenderår, vill man ju gärna att man blir medlem någon gång i början på det året man betalat. I mitt fall fick jag vänta i ungefär 2 månader in på det nya året. Fick också maila in och påpeka att jag ej var "med", vilket man kanske ej borde behöva göra då man betalat medlemsavgiften i början på december föregående år.

Ciklidbladet. Har ej sett röken av det trots att det verkar dimpa ned lite överallt annars. Flera fick det i måndags som det verkar och jag får väl hoppas på måndag nästa vecka. Som jag förstått det skall jag nu maila in och påpeka detta, så det ej blivit något strul.

Kanske jag är gnällig, men tycker inte att jag från min sida skall behöva upplysa ansvariga om att jag först inte registrerats som medlem och sedan också behöva påpeka att jag ej fått någon tidning.

Är lite besviken, vilket säkert påverkat tonen i detta mail, men huvudsyftet är trots allt att ge min bild av hur jag som ny medlem upplever mitt "första år".

Med vänliga hälsningar

Peter
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Hej

Eftersom att jag inte ar ansvarig fro detta sa handlar mitt svar inte om att ga i forsvarsstallning utan jag vill bara for att reda ut ett par saker. Det ar forstas alltid trist om nya medlemmar kanner sig "bortglomda".

Vad menar du med att du fick vanta i tva manader? Du skriver att du blev tvungen att papeka att du var med, men alla maste det via en ansokan. Gjorde du en sadan? Se http://web2.ciklidbladet.se/forum/fa...faq_ncs_member

Forstar jag dig ratt att du klagar pa att ditt forsta ciklidblad ar tre dagar forsenat? Tyvarr ar posten ofta slo och tydligen faller etiketterna bort ibland.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Pejan
      Användare
      • May 2005
      • 204

Hej Ola,

Jo, gjorde en sådan i slutet på januari. Hade ej fattat att man var tvungen att ansöka, trodde att inbetalningen av medlemsavgiften utgjorde ansökan. Kändes lite bakvänt att först betala och sedan ansökan om att få bli medlem.

Klagar vet jag inte, mer anmärker. Har väl inga dåliga erfarenhet av postens leveranstid. Det jag lagt på lådan har varit mottagaren tillhanda dagen därpå. Men, detta var inte det jag menade.

Syftade på ett svar i tråden om ciklidbladet, där en medlem uppmanades att höra av sig om inte bladet kommit innan fredagen och det var anledningen till att jag skrev på detta vis. Om man får den uppmaningen framstår det åtminstone i mina öron som att något kan ha strulat.

Som sagt, Klagar inte, försöker så gott jag kan att framföra Synpunkter.

Fridens liljor

Med vänlig hälsning Peter

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ursprungligen postat av Pejan
        Jo, gjorde en sådan i slutet på januari. Hade ej fattat att man var tvungen att ansöka, trodde att inbetalningen av medlemsavgiften utgjorde ansökan. Kändes lite bakvänt att först betala och sedan ansökan om att få bli medlem.
        Hallå Peter,

Det är hur bra som helst att du skriver vad du tycker, så var aldrig rädd för det!

Just att man måste ansöka om att bli "NCS-medlem i forumet" beror på att vi inte har någon chans att få det att fungera annars. En stor del av medlemmarna använder ju ett nick på forumet, i ditt fall Pejan, och för att vi skall kunna stämma av detta måste vi veta både nick och riktigt namn.

När det gäller allt för långa väntetider vid medlemsregistrering är ett problem vi dragits med under en längre period, men jag vågar lova att det problemet är löst då vår medlemsansvarige Mats Åhrman nu har hjälp av bland annat Magnus Mattiasson. Alla mail som skickas till medlem@ciklid.se läses och behandlas i snabb takt nu.
        Tony Englund

Kommentar

• Pejan
          Användare
          • May 2005
          • 204

Hej Tony,

Tack för svaret och uppmuntran att framföra sina synpunkter

Velade lite fram och tillbaka om jag skulle skicka mitt inlägg, lite rädd för att uppfattas som en gnällspik, när man i själva verket vill få en bra förening att bli ännu bättre genom att framföra dem.

Mvh Peter

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Du ar inte den forsta som tror att medlemstillhorigheterna ramlar in automatiskt sa det borde nog skyltas tydligare att man maste ansoka om dem.

Jag menade inte "klaga" som "klaga" (det har funkar inte alls i text) utan som "ar det har det forsta ciklidbladet som du fatt problem med"?

CB skickas med B post vilket ska ta tre dagar. Varfor det nastan alltid tar nagon dag extra och att det kan ta flera dagar extra for vissa i samma stad vet jag inte.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Det är bra att du skriver Pejan, allt för att förbättra där det brister.

Ta inte mina svar som försvarsställning, utan snarare förtydligande och vad vi jobbar på att förbättra och hur saker och ting fungerar.

Benämningen ansökan existerar eftersom vi på något sätt måste förmå forumsanvändaren, som för oss i många fall är okänd (om fler fyllde i sin profil skulle det underlätta ), att göra en aktivitet inann vi kan stämma av mot medlemsregister.

Du är inte ensam om att tro att när man väl har betalat medlemskap så får man automatiskt NCS Medlemsbehörighet på forumet, så här behövs en tydlighet från vår sida till.

När det gäller det här med uppdatering av medlemsregister så är det klart att detta bör göras så snart som möjligt på året. Vår medlemsansvarig är dock bortrest december-januari, varför tidpunkten för registrering senarelagts. Vi ser över hur vi kan bygga bort detta beroende och det är också därför en tf. medlemsansvarig bistått i arbetet denna gång.
              Avstämning av nya medlemamr skall framgent ske under januari, så betalandes medlemmar i tex. december får en verifiering av sitt medlemskap samtidigt som alla andra genom att följande informaion ges:

- Information i tråden Medlemmar 2007
              - NCS Medlemsbehörighet avstämd för användare (som hade behörigheten föregående år)
              - Ciklidbladet mottaget
              - Medlemskort mottaget

Sedan angående Ciklidbladet, så skickas detta ut utifrån utdrag ur medlemsregister, och det har visat sig att ca. 54 personer inte fanns med korrekt vid utskicket, vilka senare identifierats och nu skall ha tidnignen på väg, dock några dagar senare.

Vad jag kunnat se på de utdrag jag har tillgång till, så är du en av dessa, men lugn tidnignen är på gång.

Enligt utgivningsplan skickas Ciklidbladet ut runt den 20 februari och posten har efter mottagande av utskicket 3 arbetsdagar på sig för leverans.

Medlemskort är också något som utifrån medlemsregister skickas ut. Dessa är på gång inom några veckor, (detaljinfo från medlemsansvarig när det sker), och skickas alltid ut som ett separat utskick då Ciklidbladet plastas redan vid tryck och därefter etiketteras.

Hoppas att detta gav dig feedback som ny medlem och just i ditt aktuella fall, men även som kompletterande information till andra som läser i forumet.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

Sedär.. så många svar det blev på kort tid

Inser också att jag skriver för långa inlägg så att folk hinner före....
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Pejan
                  Användare
                  • May 2005
                  • 204

Uppskattar en förening där styrelsen snabbt lämnar svar på, som i detta fall, mina synpunkter.

Har ej tagit några av era svar som att ni skulle gå i försvarsställning, utan ni har varit sakliga i er respons, tackar för det, precis som man vill att det skall funka.

Trevlig helg

Peter

Kommentar

Arbetssätt...