Spam! MyMessenger.se....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Spam! MyMessenger.se....

Tydligen så har det dykt upp en form av spam där man får en inbjudan om att joina MyMessenger.se och jag fick nyligen ett mail där jag ansågs vara den som spridit det hela.

Jag har inte spridit det här medvetet och jag är tveksam till att jag har spridit det alls. För det första fick jag själv ett sådant mail från "maltandis" och jag reagerade inte speciellt på det, förrän jag idag fick två mail, en av mina kontakter på min maillista samt från en som inte är min kontakt någonstans i mina mailkontakter...förutom här på ciklid.se (calle-hallabro). Det senare tycker jag känns en smula ironiskt och här är jag säker på att kontakten troligen gjorts av annan...

Jag försäkrar att jag inte bett någon joina MyMessenger.se och om någon fått detta mail så kasta det direkt om jag står som avsändare (nafets66 at hotmail.com).

Jag håller just nu på att kolla igenom min dator för spam och för virus.

Det enda jag kan se som jag gjorde igår, vilket kan ha utlöst det hela är skrivet i denna tråd:

Om nu detta är orsaken så ber jag personligen alla om ursäkt som drabbats av spam från mig.
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 02 March 2007, 12:41.
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Jag fick också ett sådant meddelande från dig igår på min hotmail/messenger användare.

För att inte försätta dig för mer SPAM, så redigerade jag ditt ovan inlägg och ändrade så att din mailadress inte snappas upp av spamrobotar som söker efter mailadress på internet, inklusive här.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ok. Tack för det.

Det finns inga virus i min dator men däremot hittade jag en del skit från det där "Drivecleaner 2006" som jag fick via den länk som jag klickade på i forumet (och som jag länkat till tråden här). Jag använde Ad-aware för att lokalisera problemet och det var mycket riktigt "Drivecleaner 2006" en av flera sk spamcookies. Frågan är hur jag kunnat blivit länkad till "Drivecleaner 2006" från den tråden om ingen annan råkat ut för det??

Det andra misstänkta som jag fick via min hotmail och som kom från Maltandis var det ni fick av mig igår...men det mailet fick jag för ett par dagar sedan. Troligen så aktiverades det igår, antingen pga "Drivecleaner 2006" eller något annat.

Jag har nu gått igenom min dator så den ska nu vara fri från det här...men helt säker kan man ju aldrig vara tyvärr.

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Vi andra klickar inte "OK" på popups kanske?
        Tony Englund

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ursprungligen postat av Tony
          Vi andra klickar inte "OK" på popups kanske?
          Ähum...gjorde inte jag heller...

Kommentar

• Pieter
            Användare
            • August 2004
            • 251

hej malawe!

lessen att du har råkat ut för spam skit, MEN jag kan försäkra dig att om det har kommit med via mina länkar så har jag inte gjort detta med vilja.

knepiga e att varje gång jag lägger in länkar någon stans så kollar jag ALLTID att dom går dit jag vill att dom skall gå, så gjorde jag även med dessa två länkar från min tråd.

om någon annan har råkat ut för den skiten som malawe har fått så skriv det här så skall jag banne med vidar befodra detta till där länkarna kommer ifrån.

//Pieter

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av Pieter
              hej malawe!

lessen att du har råkat ut för spam skit, MEN jag kan försäkra dig att om det har kommit med via mina länkar så har jag inte gjort detta med vilja.

knepiga e att varje gång jag lägger in länkar någon stans så kollar jag ALLTID att dom går dit jag vill att dom skall gå, så gjorde jag även med dessa två länkar från min tråd.

om någon annan har råkat ut för den skiten som malawe har fått så skriv det här så skall jag banne med vidar befodra detta till där länkarna kommer ifrån.

//Pieter
              Ingen fara alls...sånt händer...tyvärr.

Kommentar

Arbetssätt...