If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
1260 är en cirkulationspump, vad menar du med burken? är det 2260 du pratar om egentligen?
Mvh Jari
riktigt Jari
jag använder 1260 som drivpump till ett externt
eheimfilter(typ 1031).
1260 går också att köra "dränkt", men har en viss
benägenhet att suga tjuvluft när den används externt.
Frågan är om jag kan köra pumpen dränkt men låta
det stora filtret(20 l)stå kvar utanför akvariet.
Ja, det borde ju gå bra, det som är kruxet är väl att få till en bra lösning mellan pumpen och filtret och då menar jag i filteränden. 2250/2260 har ju ett slags 90 rör som går in i pumpen, det är väl där som man måste hitta en bra lösning så man kan ha slang upp till pumpen istället som jag förstår det.
Ja, det borde ju gå bra, det som är kruxet är väl att få till en bra lösning mellan pumpen och filtret och då menar jag i filteränden. 2250/2260 har ju ett slags 90 rör som går in i pumpen, det är väl där som man måste hitta en bra lösning så man kan ha slang upp till pumpen istället som jag förstår det.
Men principen borde inte vara nåt problem.
Mvh Jari
Tack för supporten
Tror du att många skarvar i insugsslangen kan
suga tjuvluft?
Tacksam för kommentar
Tror du att många skarvar i insugsslangen kan
suga tjuvluft?
Tacksam för kommentar
Mvh
Håkan
Jag tror att en insugsslang med det utförande som på 2250/2260 kan suga luft om ex. man lossat på skarvarna vid flertal tillfällen och slangen börjat bli hård, det kan vara svårt att få tätt med klämmorna på grund av hård slang. Därför rör jag inte de skarvarna, annars är ju ny mjuk slang lösningen på det.
Jag tror att en insugsslang med det utförande som på 2250/2260 kan suga luft om ex. man lossat på skarvarna vid flertal tillfällen och slangen börjat bli hård, det kan vara svårt att få tätt med klämmorna på grund av hård slang. Därför rör jag inte de skarvarna, annars är ju ny mjuk slang lösningen på det.
Mvh Jari
Tack igen
Jag tänkte nog likadant.Har nu införskaffat en 33 / mm.
heldragen ny slang så slipper jag ett flertal skarvar.
Mvh Jari
Hej Jari
Slangbytet gjorde susen.Det är nu ganska tyst.
Bara 2252:an slamrar, men det är väl nya lager
som gäller?
Kommentar