När jag öppnade dörren till fiskerummet i morse så gick jag in i något som inte var på golvet i går kväll. Kolsvart va det och ett surrande ljud som jag inte kännde igen. FAAN dammpumpen! fick tänt en lampa och drog ur kontakten till pumpen. Hur många KOI ÄR DÖDA va första tanken. Alla levde, räddningen var att det va en dränkbär pump så det va ca:3 cm vatten kvar. De största koien hade det besväligt men de var vid liv. Anledningen till läckan va att en slangklämma släppt på matningen, detta tömde dammen på ca:15 min.
3500 liter vatten på golvyta av 25 kvderat är djävligt mycket vatten. Det sjuka va att jag läste en tråd på ciklid.se igår ang jordfelsbrytare, det händer inte mig. Hur dj.... dum får man lov att bli innan man inser att det KANN DET VISST GÖRA. Tur nor har proppen löst ut. Men undrar hur det gått med elementet, vad jag kan utröna så har det ej spolats vatten på elementet (oljefyllt elelement) men kontakten va pisseblöt.
Tomas
3500 liter vatten på golvyta av 25 kvderat är djävligt mycket vatten. Det sjuka va att jag läste en tråd på ciklid.se igår ang jordfelsbrytare, det händer inte mig. Hur dj.... dum får man lov att bli innan man inser att det KANN DET VISST GÖRA. Tur nor har proppen löst ut. Men undrar hur det gått med elementet, vad jag kan utröna så har det ej spolats vatten på elementet (oljefyllt elelement) men kontakten va pisseblöt.
Tomas
Kommentar