Kan det tänkas funka i lagom lekgrupper i ett 540 eller kan jag förvänta mig en tragedi? Alternativ?
C. Foae + C. sp. jumbo + hästnosar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Jag tror att det blir ruskigt tajt i ett så "litet" kar..
Hade själv sibwesa varianten ihop med Utinta fluorecent som inte e en jumbo i ett 720 och jag tyckte det var trångt..
Nu huserar dom i mitt 1250 liters och det e helt grymt med dom extra litrarna..
Men pröva skadar inte detta e bara mina erfarenheter..Kommentar
-
Jag har Cypricromisar tillsammans med hästnosar och det fungerar jättebra. Det är helt perfekt då cyprisarna går vid vattenytan och hästnosarna vid botten så de stör inte varandra. Jag har ofta bara dessa två i akvarierna och då kan hästnosarna spotta sina yngel i karet eftersom de cyprisar jag har inte har varit intresserad av att äta yngel. Det bästa är att antingen skaffa en liten grupp med hästnosar eller ett par. Du kan också skaffa flera par men olika sorts hästnosar.
Huruvida det går tillsammans med Foaer vet jag inte då jag aldrig haft denna fisk. Lycka till.Mia LKommentar
-
Foae i 540......njaaaa, det går kanske, men du kan nog bara ha en hane och några honor. Vill man ha något ut av foae så är det 2 meter eller mer som gäller. grupp på mer än 10 djur med hanar som spänner sig mot varnadra. Det e grejer =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
540L funkar säkert för cypsisar, och det funkar definitivt för hästnosar, men tveksamt med Foae. Har inte haft dom, men med tanke på att de blir så pass stora så.. De är kanske lite som E. Kilesa att de färgar best med andra hanar, och det skulle nog inte gå i 540L tror jag.540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Troffar, Petrochromis vs.
Funderar i olika banor. En liten jämförelse skulle kunna hjälpa av er med erfarenhet. Funderar även på ett renodlat kar med troffar, tycker även Petrochromis, tex famula el. orthognathus kan vara ett saftigt alternativ. Det blir ju tre olika typer av kar. Vad kan man förvänta sig att få ut av de olika typerna? Problem osv...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Daniel JuFunderar i olika banor. En liten jämförelse skulle kunna hjälpa av er med erfarenhet. Funderar även på ett renodlat kar med troffar, tycker även Petrochromis, tex famula el. orthognathus kan vara ett saftigt alternativ. Det blir ju tre olika typer av kar. Vad kan man förvänta sig att få ut av de olika typerna? Problem osv...MVHKommentar
-
Ursprungligen postat av RatzPetrochromis skulle jag aldrig stoppa ner i ett 540. Jag har aldrig haft dem, men de verkar vara bland de aggressivaste tanganyikaciklider man kan få tag i.Kommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidFunkar kanon med petros i ett 540 liters. Det finns tanganyika ciklider som är värre än petros kan jag lova.MVHKommentar
-
Ska tillägga att de större petrosarna kan vara rätt aggro men då rankar jag ventralis och boops som värre.Kommentar
-
Nol har ju P. famula inne nu för endast 69krst (5-6cm)om man köper 10. Det tycker jag är ganska prisvärt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueNol har ju P. famula inne nu för endast 69krst (5-6cm)om man köper 10. Det tycker jag är ganska prisvärt.MVHKommentar
-
Ang. ventralis och aggro, det enda ventralisarna gör är att spänna sig för varandra och stressa varandra. Till slut så blir det lite munhuggning (bokstavligt talat) och sen e det bra med det. Har inte haft ventralisar som slagit ihjäl varandra. Må dock tilllägga att jag endast har featherfins i mitt 720 då jag anser 540 är för litet för dem./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av RatzJa, det låter ju riktigt prisvärt. Men hur många ska man då ha egentligen för att det ska funka bra?Kommentar
Kommentar