SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Det kan väl inte vara så att du har gått och skaffat dig en sådan här va, Kristofer?...hehe
Mvh/Andreas.
Var på Universeum i helgen, så de var där jag fotadeMVH
KristoferKommentar
-
-
Kommentar
-
Hm...Skötseln av mina akvarier har minst sagt blivit eftersatt då brunnen där ute sinat under torkan/hettan som varit senaste tiden. Därav blir kvaliteten på bilderna än mer drabbad men det jag fick se idag fick mig att haja till en aning trots lång erfarenhet...Att ciklider ibland tycks ha en märklig förmåga att skrida till lek när man minst förväntar sig det är en sak och att romkakan dessutom "måste" placeras på det "obekvämaste" stället (bl.a flyttat på 2252:an) är en annan men grävandet som detta vildfångade H.notatus-par sysslat med slår det mesta jag sett tidigare, iaf när det handlar om hantelciklider!
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Man kan med lite god vilja skymta en liten sprattlande klunga nere i hörnet som honan bestämt vaktar...
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Hörde att
Hur lång tid tog det innan dina fann varandra?
Hade du en grupp ungdjur som fick para ut sig naturligt?
För övrigt, kul med lite annorlunda ciklider som leker.
Snygga var de också.Kommentar
-
Tja du... Skaffade 4 unga exemplar med förhoppning om att med tiden få ut ett par men det visade sig redan efter ett par dagar att två par bildats som omgående lekte i var sin ände på karet. Paret på bilderna ovan utgörs lustigt nog av den största samt den minsta av de fyra.
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Väldigt snygga hantlar. Ovanligt med lyckad lek på notatus också.
Jag har ett VF par med vanliga hantlar och de gräver minst lika mycket. Kratrar med 60 cm i diameter är inte ovanligt i mitt akvarium.
mvh
olofKommentar
-
Bifogar en liten bild som "bevis" på det "andra parets" eskapader, återstår att se hur den blir med lite färgsättning...
Mvh/Andreas.Kommentar
-
En bild på min Motoro.
Lite diskus bilder
Millenium Gold
Red Cover
Kommentar
-
[QUOTE=A C-son;741499]Tackar!
Tja du... Skaffade 4 unga exemplar med förhoppning om att med tiden få ut ett par men det visade sig redan efter ett par dagar att två par bildats som omgående lekte i var sin ände på karet. Paret på bilderna ovan utgörs lustigt nog av den största samt den minsta av de fyra.
Mvh/Andreas.[/Q
Ibland har man turen på sin sida
Har romen kläckts?MVH
KristoferKommentar
-
En bild på min Motoro.
Lite diskus bilder
Millenium Gold
Red Cover
http://i517.photobucket.com/albums/u...0Cover/004.jpgMVH
KristoferKommentar
-
Jo, de sprattlar på bilden med honan. Missade äggläggningen och såg liksom bara konsekvenserna så det var klart överraskande och olägligt. Men fiskarna bryr sig nog inte om vad man tycker hehe.
Kanske återkommer med någon bild vid eventuellt frisimmande.
Mvh/Andreas.Kommentar
Kommentar