Skickar en liten bild på en VF Dicrossus filamentosa hanne som är mitt senaste nyförvärv. Så nu är jag också tillbaka i SA-träsket.
SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Håller på och planerar för ett 90L (75*35*35) kar och har svårt att bestämma mig för vilken av dessa jag skall välja. Jag antar att det är för litet för att ha bägge arterna?! Det blir ett "svartvattenskar" med mycket rötter, löv, svag belysning, torvfiltrering och lite cryptocoryne. Har eget mjukt vatten med ph 6 urKommentar
-
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Snygg! Hur stor är den och är den din? Jag frågar mig hur stora de är när de börjar få det här utseendet:
(Bilderna i botten av sida 1)
Den pannan saknar yngre exemplar.
mvh
olofKommentar
-
Snygg! Hur stor är den och är den din? Jag frågar mig hur stora de är när de börjar få det här utseendet:
mvh
olofKommentar
-
mvh
olof
Men sen skaffade jag mina Satanos och det blev för mycket med 4 diadema och 6 Satanoperca i mitt 540 så Diademorna fick åka till djuraffären.
Där dog en av dem och den biffiga hanen och hans hona blev sålda. denna gick kvar ett bra tag och såg alldeles förskräckt ut där, så tillsist så kunde jag inte låta bli att ta hem den igen. Kände så dåligt samvete över den och det var ju ändå jag som tagit hit den till Borås.
Den kan vara mellan 12-15 inkl. fenor så den har lite kvar att ge i längd och kroppshöjd om det inte är en hona vill säga...
Svårt att säga ålder, men jag kan säga att jag köpte didemorna i Stockholm när de var ca 6-7cm och de var då Vf och nu lite mer än ett år senare så är min ca dubbelt så stor och det känns som att tiden i affärn gjort att den växt saktare än vad den gjort om jag behållt den.MVH
KristoferKommentar
-
-
Skulle kunna vara en bild av en av mina, de är ca 5 cm utan fenor. Noterade att de växte ganska fort fram tills de utvecklade de fina fenorna. Sedan har de stannat upp i växten. De går i ett 180-liters. Det intressanta är dock att jag lyfte ur en hanne till mitt 400-liters, eftersom det var för många hannar, han verkar ha fortsatt att växa. Om det beror på den större volymen, eller det faktum att han inte har någo hona att bry sig om, kan man fundera på?
Jag svarade på bilden av VF Dicrossus filamentosa som kom i inlägget efter. Men nu vet du lite om dessa fina firrar oxåKommentar
-
-
-
Man tackar, ja det är min... köpte den förra året i Sthlm tillsamans med 2andra.. Hade vid den tidpunkten en riktigt fet hane här hemma som behövde sällskap.
Men sen skaffade jag mina Satanos och det blev för mycket med 4 diadema och 6 Satanoperca i mitt 540 så Diademorna fick åka till djuraffären.
Där dog en av dem och den biffiga hanen och hans hona blev sålda. denna gick kvar ett bra tag och såg alldeles förskräckt ut där, så tillsist så kunde jag inte låta bli att ta hem den igen. Kände så dåligt samvete över den och det var ju ändå jag som tagit hit den till Borås.
Den kan vara mellan 12-15 inkl. fenor så den har lite kvar att ge i längd och kroppshöjd om det inte är en hona vill säga...
Svårt att säga ålder, men jag kan säga att jag köpte didemorna i Stockholm när de var ca 6-7cm och de var då Vf och nu lite mer än ett år senare så är min ca dubbelt så stor och det känns som att tiden i affärn gjort att den växt saktare än vad den gjort om jag behållt den.
Jag upplever att de är rätt tuffa sinsemellan men struntar i andra fiskar, är det för att de inte är fullvuxna eller är de så snälla?
mvh
olofKommentar
-
Kommentar
-
Det kan väl inte vara så att du har gått och skaffat dig en sådan här va, Kristofer?...hehe
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Storleken är svår men mina stora hane bedömmer jag som runt 17cm inkl. fenorMVH
KristoferKommentar
Kommentar