SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. -
Köpte dem som ni säkert förstått av LN för ca 12mån sedan.
De leker med ganska jämna mellanrum faktiskt, de som är synd är ju att de är så makalöst dåliga på att ruva själva, men man kan ju alltid kläcka artificiellt =)
Kanske skulle försöka dra upp ett 20 tal så småningom, måse bara bli av med mina 100 Choklad yngel först... De börjar ta för mycket plats.
LN Fram med bilder på Biotodomorna!!! De är en art jag vill ha så småningom helt klart.MVH
KristoferKommentar
-
Att kalla en Brasiliensis för en Surinamensis är som att kalla en tjur för ko, och att kalla en Brasilensis för Bitodoma borde vara ungefär som att förväxla en Häst med en BofinkMVH
KristoferKommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
tjenare sydamerikaner =)
Jo nu är det faktiskt såhär att min nya studentlya på 25 kvadratmeter inte riktigt tillåter mig att ha mitt 540liters akvarium med malawi. Så jag vill ju ha någon form av liv här hemma och eftersom jag och krukväxter inte är den bästa kombinationen tänkte jag att ett 80liters akvarium hade ju vart helschysst. Men vilka ciklider skall jag ha?
Jag har redan bestämt mig för ett gäng rödmunstetror och några pansarmalar, troligtvis fläckig eller schwartzii, men när det gäller ciklider kan jag inte bestämma mig. Så ge mig förslag på någon form av dvärgciklid som går att få tag på i malmö (de får gärna vara i rimlig prisnivå också, student som man är får man tänka på utgifterna) =)
Long time no se!
25 m2, då får du ju in hur mycket akvarium som helst!
Akvarietjänst är ju alltid en bra butik för dvärgciklider. Där hittar du ju förstås lite av varje. Jag var på Zoocity strax efter öppningen och de hade också ett rätt intressant sortiment. Besök båda butikerna, där finns säkert något av intresse.
Själv är jag inte så förtjust i Apistogramma, jag tycker de är lite känsliga och mest snygga när de är på lekhumör. Mitt förslag är väl någon Laetacara eller fjärilsciklider. Fjärilsciklider är ju grymt snygga vilket jag vill minnas att du också tycker. De går biotopmässigt väldigt väl ihop med rödmunnstetror också. I princip finns de i på samma lokaler.
Bågfencikliderna är ju också snygga, speciellt den bruna.
lycka till!
mvh
olofKommentar
-
tog lite nya bilder...
bild 1-4 metaeparet i sina lekfärger
bild 5 V. Regani muckar med Geopahgushanenhur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
oj oj, tog mig äntligen tid att kolla igenom alla dessa bilder, väldigt fina kort allihoppa
så då e de kanske dags att jag visar mina discus kort här ochså. ingen har vuxit färdigt men dom börjar bli ganska stora!
Golden Pigeon
Blue Diamond
Royal Blue
jag har även tänkt skaffa ett par pigeon Blood och ett par scalarer. pigeon blood i stil med den här bilden (inte min bild, hittade den på google)
tänkte det kan matcha mina golden pigeon fintKommentar
-
Jag har ett fullvuxet par nu och det är som en stor snygg CA ciklid fast snäll. Närmast den perfekta akvariefisken mao.
mvh
olofKommentar
-
Hej Jonas!
Long time no se!
25 m2, då får du ju in hur mycket akvarium som helst!
Akvarietjänst är ju alltid en bra butik för dvärgciklider. Där hittar du ju förstås lite av varje. Jag var på Zoocity strax efter öppningen och de hade också ett rätt intressant sortiment. Besök båda butikerna, där finns säkert något av intresse.
Själv är jag inte så förtjust i Apistogramma, jag tycker de är lite känsliga och mest snygga när de är på lekhumör. Mitt förslag är väl någon Laetacara eller fjärilsciklider. Fjärilsciklider är ju grymt snygga vilket jag vill minnas att du också tycker. De går biotopmässigt väldigt väl ihop med rödmunnstetror också. I princip finns de i på samma lokaler.
Bågfencikliderna är ju också snygga, speciellt den bruna.
lycka till!
mvh
olof/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
va ute på herkules zoo idag å såg att geophagus "bahia red" kallas dom jag har... om nu detta ens e rätt... nån som sett det namnet innan?hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Jodå, ruskigt fina när de färgar ut (det har jag dock bara sett på bild). Vad jag förstår kan de vara ganska aggressiva. Tillhör Brasiliensiskomplexet om jag inte minns fel, och ska vara lika aggressiva som sin släkting. Då jämför jag med andra lite fredligare jordätare som altifrons, red head, satanopercor o.s.v. Detta grundar jag dock endast på vad jag har läst om dem. Jag funderade själv på att skaffa dem först, men det blev Geophagus altifrons istället.
/JockeKommentar
Kommentar