SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

tjenare sydamerikaner =)
    Jo nu är det faktiskt såhär att min nya studentlya på 25 kvadratmeter inte riktigt tillåter mig att ha mitt 540liters akvarium med malawi. Så jag vill ju ha någon form av liv här hemma och eftersom jag och krukväxter inte är den bästa kombinationen tänkte jag att ett 80liters akvarium hade ju vart helschysst. Men vilka ciklider skall jag ha?

Jag har redan bestämt mig för ett gäng rödmunstetror och några pansarmalar, troligtvis fläckig eller schwartzii, men när det gäller ciklider kan jag inte bestämma mig. Så ge mig förslag på någon form av dvärgciklid som går att få tag på i malmö (de får gärna vara i rimlig prisnivå också, student som man är får man tänka på utgifterna) =)
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

Grattis till konverteringen

Ptja skall du ha ciklider så skulle jag kunna rekommendera Apistorgramma Cacatouides eller Microgeophagus Ramirezii, ingen av em är ju direkt svår åtkommliga i handeln.
      MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
        Användare
        • November 2006
        • 1055

Jag har en grupp 6st vuxna individer sedan 1år ca och de är runt 20cm st.
        Dessutom har jag 2 juveniler från den enda gång jag orkat tömma honan. De två är 5-8cm ca och är förövrigt de enda 2 yngel som kläcktes från den leken, så de har helt enklet vart 100% iga i överlevnad hittills
        MVH

Kristofer

Kommentar

• Erik Wikström
          Användare
          • March 2003
          • 127

Kurvcikliden rekommenderar jag...snäll och snygg! lekdräkten är inte att leka med! ujuj
          Mvh Erik

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Crenicichla
            Jag har en grupp 6st vuxna individer sedan 1år ca och de är runt 20cm st.
            Dessutom har jag 2 juveniler från den enda gång jag orkat tömma honan. De två är 5-8cm ca och är förövrigt de enda 2 yngel som kläcktes från den leken, så de har helt enklet vart 100% iga i överlevnad hittills
            Såpass stora som 20 cm! Har du möjligtvis funderat på att ta vara på lite fler frampå vid senare eventuella lekar? (De har ju helt klart en extra charm)

Mvh/Andreas.

Kommentar

• LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

Håller med A C-son
              Försök få fram lite mera yngel på dom, ja lyckades aldrig med det konststycket.

Här är en "gammal" bild på Crenicichla`s Satanoperca.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

Mina Geophagus har verkligen tagit sig bra, tyvärr vill dom inte fastna på bild än

Var hos Arnold o köpte tre Biotodoma Cupido, fantastiskt vacker fisk som inte den heller är på bild än men det kommer

Kommentar

• fishweed
                  Användare
                  • February 2008
                  • 434

köpte ett nytt sa par men kommer inte ihåg vad dom heter men nån bör ju veta det =)
                  bild 1-2 okända paret
                  bild 3 välgödda metae hanen
                  bild 4 förhoppningsvis min nya Guldsömns hona
                  hur googlar man efter ett liv?

Kommentar

• LN
                    Användare
                    • December 2004
                    • 4744

Ser ut som Geophagus Brasiliensis på bild ett o två

Kommentar

• fishweed
                      Användare
                      • February 2008
                      • 434

Ursprungligen postat av LN
                      Ser ut som Geophagus Brasiliensis på bild ett o två
                      oki, nja jag har för mig jag såg nått annat namn än brasiliensis, men geophagus är ju rätt...

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av fishweed
                        oki, nja jag har för mig jag såg nått annat namn än brasiliensis, men geophagus är ju rätt...
                        Skulle ochså tippa G.brasiliensis men kan tänka mig att namnet du såg var G.iporangensis..?

Mvh/Andreas.

Kommentar

• LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

Suriamensis eller nått liknande namn har ja sett på samma fisk. Jag tror att just denna fisk säljs under lite olika namn. Ja skickade bud med en kompis i höstas att han skulle ta hem en biotodoma från Kalmar o då fick ja just G. Brasiliensis istället

Kommentar

• LN
                            Användare
                            • December 2004
                            • 4744

En bit ner på sidan ser du mina (misstag) Brasiliensis
                            Hej! Startar härmed en tråd som kommer att handla om ett akvarieprojekt som är som är startat. Jag har tidigare dryftat frågan i denna tråden. http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56628 Efter ett rejält bakslag när jag fick en stor vattenskada (kolla CB:1 2007) och http://www.ciklid.org/forum/showthread

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av LN
                              Suriamensis eller nått liknande namn har ja sett på samma fisk. Jag tror att just denna fisk säljs under lite olika namn. Ja skickade bud med en kompis i höstas att han skulle ta hem en biotodoma från Kalmar o då fick ja just G. Brasiliensis istället

Att kalla en brasiliensis för surinamensis är lite väl optimistiskt men att förväxla dem med Biotodomor är ju nästan absurt...

Kolla gärna sidorna 40-41 i den här tråden för lite intressant resonemang kring brasiliensis/iporangensis...Där är det inte lika självklart!

Ser fram emot bilder på dina nya cupidos LN!

Mvh/Andreas.

Kommentar

• fishweed
                                Användare
                                • February 2008
                                • 434

nja jag får väl ta mig en sväng imorgon igen å ta en titt i butiken... lär väl vara nån typ av brasse i arten nu när man såg jinnarpens geophagus... plus att jag påmindes av att skaffa slavblixtar för bättre bilder! ^_^
                                Senast redigerad av fishweed; 22 May 2008, 22:29.

Kommentar

Arbetssätt...