SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sa-aqua
    Användare
    • March 2008
    • 135

    snygga,hur förminskar man bilderna utan att kvaliten blir kass.

    Kommentar

    • fishweed
      Användare
      • February 2008
      • 434

      Ursprungligen postat av sa-aqua
      snygga,hur förminskar man bilderna utan att kvaliten blir kass.
      mina bilder är förminskade i paint rakt av... flesta andvänder nog photoshop gissar jag... =)
      hur googlar man efter ett liv?

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • April 2002
        • 1823

        Ursprungligen postat av Crenicichla
        Tyvärr så måste man vara inloggad medlem för att få se dina bilder olof...

        Kan du lägga upp dem ngn annan stans?
        Vilken skit. här är de på zoonen, Ny inköpt A. metae par:



        Honan:



        L-104:









        mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • fishweed
          Användare
          • February 2008
          • 434

          Ursprungligen postat av olof
          Vilken skit. här är de på zoonen, Ny inköpt A. metae par:
          tjenis! hur stora är ditt metae par? =)
          tycker dock att andvända blixt ändrar för mö på fisken... satt å lekte lite igår, släckte ner akvariumet helt å chanszoomade lite å fick till en bra bild... men det är bara jag... man kan nog få till om man är riktigt expert på det... inte jag dock... hehe =)
          hur googlar man efter ett liv?

          Kommentar

          • Baltazar79
            Användare
            • August 2006
            • 116

            Fint Metaepar. Kul med lite malar också. Mer bilder på malar efterlyser jag

            Kommentar

            • spazm
              Användare
              • February 2007
              • 38

              Snygga l-104! Nästan synd att man bytade bort dem till dig hehe

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

                Ursprungligen postat av sa-aqua
                snygga,hur förminskar man bilderna utan att kvaliten blir kass.
                Jag använder Nero Photosnap.. tycker det är et enkelt programm att förminska i.
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • Crenicichla
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1055

                  Metae är vackra fiskar helt klart
                  MVH

                  Kristofer

                  Kommentar

                  • Crenicichla
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1055

                    Ursprungligen postat av fishweed
                    tjenis! hur stora är ditt metae par? =)
                    tycker dock att andvända blixt ändrar för mö på fisken... satt å lekte lite igår, släckte ner akvariumet helt å chanszoomade lite å fick till en bra bild... men det är bara jag... man kan nog få till om man är riktigt expert på det... inte jag dock... hehe =)
                    Jag håller med dig att blixten försör ofta mer än den gör nytta.
                    I alla fall den inbygda blixten, det blir så mörkt runt om fiskarna, och färgerna slår sig.. plus att de blir fula reflektioner i ögonen
                    Enda fördelen med att använda den inbygda blixten är att de blir lättare skarpt. " din guldsöm är ju riktigt skarp tex"
                    Sen kan man ha tur och ibland lyckas få till bilder som inte ljuger om färgerna, bilden på mina choklad yngel på föregående sida är tagen med blixt, men lite snett från sidan för att komma undan blixtreflexen i glaset.
                    MVH

                    Kristofer

                    Kommentar

                    • olof
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1823

                      Hej!

                      Metae-paret är fullvuxet och hanen ca 17 cm. Jag hade en betydligt högre hane för många år sedan så jag tror den har en del mer att växa på höjden. I det här fallet tycker jag inte blixten gjort så mycket med färgerna men platt och tråkigt blir det ju med inbygd blixt. Tyvärr blir det inte mycket bättre med en kamera från Ica Maxi (700 kr).

                      Dina malar mår utmärkt Spazm. Det är inte otroligt att L-104 leker ibland men ynglen överlever knappast med nuvarande sällskap och man får vara glad om man ser de vuxna överhuvudtaget.

                      mvh

                      olof
                      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Ursprungligen postat av Crenicichla
                        Då kommer några fler bilder

                        1: Pappa choklad ciklid, han är ganska oskarp.. men men

                        2: Några av Pappa choklads huliganer, de är 14v idag och de största mäter 6,5-7cm med fenor

                        3: Satanoperca Sp. Rio Madre De Dios halv arg mönstring

                        4: Geophagus Sp. Belem trolig altifrons

                        5: Satanoperca Sp. Rio Madre De Dios i mer normal färgning
                        Trevlig bildsvit Kristofer!
                        Riktigt positivt att chokladungarna verkar så välmående, de ser ju ordentligt trinda och goa ut!
                        Hur har det utvecklats med dina "Belem", inga fler bortfall va?

                        Mvh/Andreas.

                        Kommentar

                        • Crenicichla
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1055

                          Ja du Andreas Belemen är en historia för sig, jag har l
                          kört medecinkur för soten och detta stoppade upp massdöden, men igår fick jag fiska upp en ny döing, öppnade den och det fanns inga direkta inälvor om man säger så så de var väl soten det med
                          Blir mer och mer säker på att den första som dog var en hane och de tre som dött efter det har vart honor alla 3.
                          Det positiva är att de 2 jag har kvar är jag 99% säker på att de är 1+1 då de visat par beteende.
                          Gäller bara att få de kräken att överleva med

                          Man tackar för den fina kritiken för chokld ungarna och bilderna
                          MVH

                          Kristofer

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Usch då Kristofer!
                            Man kanske kan säga att det blev ett dyrtköpt "par" då (i bästa fall)..?
                            De måste ju överleva så att det blir ett gäng "huliganer" även efter dem!

                            Mvh/Andreas.

                            Kommentar

                            • olof
                              Användare
                              • April 2002
                              • 1823

                              Ursprungligen postat av Crenicichla
                              Ja du Andreas Belemen är en historia för sig, jag har l
                              kört medecinkur för soten och detta stoppade upp massdöden, men igår fick jag fiska upp en ny döing, öppnade den och det fanns inga direkta inälvor om man säger så så de var väl soten det med
                              Blir mer och mer säker på att den första som dog var en hane och de tre som dött efter det har vart honor alla 3.
                              Det positiva är att de 2 jag har kvar är jag 99% säker på att de är 1+1 då de visat par beteende.
                              Gäller bara att få de kräken att överleva med

                              Man tackar för den fina kritiken för chokld ungarna och bilderna
                              Mycket tråkigt. Det typiska är väl att det blir en ensam som överlever och att det inte går att komplettera.

                              Vi får hoppas att båda återstående klarar sig.

                              mvh

                              olof
                              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • Crenicichla
                                Användare
                                • November 2006
                                • 1055

                                Ja Andreas och Olof

                                Haha, ja nästan 2000:- spänn för ett par, de blir dyra yngel så Lite surt är de ju allt.
                                Är fortfarande inne på om det kan vara ngn form av gälparasit inblandad ändå, den som dog igår hade ju tung andning och magproblem.
                                Idag så har även den sista Belemen börjat andas tungt vilket den inte gjort innan.. Det är fortfarande bara Belemen som har andningsproblemen och jag läste någonstans att gälmask bara sprider sig inom arten, stämmer det?

                                Håller på och kollar igenom mitt fiskapotek för att se om jag har ngt mot gälparasiter och jag hittar komnstiga sjukdomar på min octozinburk.
                                Sleepingdesease elelr sovsjuka på svenska. Aldrig hört talas om innan och jag lyckas heller inte hitta ngt som beskriver sjukdomsförloppet.

                                Hittade precis något som i alla fall påminner om mina fiskars symptom:


                                University of Florida, Institute of Food and Agricultural Sciences Extension outreach is a partnership between state, federal, and county governments to provide scientific knowledge and expertise to the public. The University of Florida (UF), together with Florida A&M University (FAMU), administers the Florida Cooperative Extension Service.
                                MVH

                                Kristofer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...