SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Ursprungligen postat av MikeW
    Tråden är lite tyst tycker jag. Tänkte lägga upp bilder på mitt enda kvarvarande festae-yngel. Ca 4-5cm för tillfället men växter fort. Svårt att fota den rör sig konstant... Vad tror ni, hona eller hane?

/ Micke
    Oj det var en knepig fråga, men jag gissar på en hane

Fasen Festae är verkligen en personlig favvorit, men jag känner att mitt 720:e är för litet för att hålal en sådan best.. Får ta mig upp till 1200 och uppåt innan jag skaffar Festae, men det är helt klart en av mina absolut favvoriter!!

Håller med om att tråden tappat lite fart det sista, men bara vi kämpar vidare allihop så kommer den inte dö ut i alla fall
    MVH

Kristofer

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Geophagus Iporangensis

Köpte 6 st av denna för några veckor sedan.
      Troligtvis är det en G Brasliensis variant.
      I vilket fall som helst så är den väldigt fin, det som inte syns på just denna bilden är de ljusa blåiriserande prickar på fjällen.
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Crenicichla
        Användare
        • November 2006
        • 1055

Inte för att vara grining, men tycker den mer ser ut som just en Brasilensis.. Iofs. så är ju Iporagensis och Barsiliensis innom samma komplex.
        men jag har fått för mig att Iporagenis har mer rött i sig och att de blå iriserande fjällen är kraktristiskt för just Brasiliensis..

Oavsett så har du en himmla grann fisk
        MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1055

Riktigt snyggt foto med, hur tar man sådanna?
          MVH

Kristofer

Kommentar

• salmberg
            Användare
            • October 2007
            • 830

Två nytagna bilder.
            1:a heros efesciatus
            2:a tapajos orange head

Kommentar

• Crenicichla
              Användare
              • November 2006
              • 1055

Jäklarns vilken fart det var på tråden ikväll

Ytterligare 2 snygga fiskar!

Geosar ligger mig riktigt varmt om hjärtat
              MVH

Kristofer

Kommentar

• MikeW
                Användare
                • September 2005
                • 155

Ursprungligen postat av Crenicichla
                Oj det var en knepig fråga, men jag gissar på en hane

Fasen Festae är verkligen en personlig favvorit, men jag känner att mitt 720:e är för litet för att hålal en sådan best.. Får ta mig upp till 1200 och uppåt innan jag skaffar Festae, men det är helt klart en av mina absolut favvoriter!!

Håller med om att tråden tappat lite fart det sista, men bara vi kämpar vidare allihop så kommer den inte dö ut i alla fall
                Definitivt även en av mina favoriter. Har inte tänkt att spara det utan han/hon kommer att säljas så snart storleken tillåter det. Har varken storlek på kar eller tillräckligt starkt hjärta för att se den slita de andra cikliderna i stycken så som dennes pappa gjorde. Rejält aggressiva!

Har gjort det tidigare men lägger upp en bild på mamman med yngel igen.

/ Micke
                "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av salmberg
                  Två nytagna bilder.
                  1:a heros efesciatus
                  2:a tapajos orange head
                  Fin efasciatus!

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Crenicichla
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1055

Busar lite och lägger in e filmsnutt här, det är från mitt 720:e SA kar och i det går det Satanopercor, Geophagus och en Chokladciklids hane. + Några Corys och Lasiancistrus
                    MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1055

Dou som Homer skulle sagt, jag kanske skulle skicka med länken med

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                      MVH

Kristofer

Kommentar

• Gäst

http://uk.youtube.com/watch?v=g0L2EYP9JVM
                        Kanon Kristofer!
                        Har du möjligen funderat på att introducera nån tetra?

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Baltazar79
                          Användare
                          • August 2006
                          • 116

http://uk.youtube.com/watch?v=g0L2EYP9JVM
                          Grymt snyggt kar. Helt i min stil. Jag blir sugen att göra om i mitt 720 nu...

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Inte för att vara grining, men tycker den mer ser ut som just en Brasilensis.. Iofs. så är ju Iporagensis och Barsiliensis innom samma komplex.
                            men jag har fått för mig att Iporagenis har mer rött i sig och att de blå iriserande fjällen är kraktristiskt för just Brasiliensis..

Oavsett så har du en himmla grann fisk
                            Iporangensis och Brasiliensis är nog samma sak, Brasiliensis. Efter vad jag har förstått så fångas Iporangensis i Rio Juquia (enligt Die buntbarsce amerikas band 3, stawikowski/werner), så det är väl bara att betrakta som ett handelsnamn. Vad det gälelr de iriserande fjällen så beror det mycket på ljuset också hur de ser ut. Mina lysrör plockar fram mer blått/grönt än rött på fisken. Något som jag borde ha justerat när jag tar fram bilden sen.

Hur man tar såna bilder?

2 slavblixtar på täckglaset, samt ett 20 år gammalt småskadat makroobjektiv på kameran.
                            Slavblixtarna är för att få till tillräckligt med ljus utan att för den skull blända fisken helt och hållet, på det sätter kan jag frysa fisken och samtidigt få ett rejält skärpedjup så att hela fisken är i fokus. Jag brukar få slutartider på 1/200 sek vid iso 200 och bländare 8 till 11.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

Ursprungligen postat av fishweed
                              här kommer äntligen bild på min SA! ^^ ska skaffa mig än kamera så jag slipper låna så man kan sitta kvällarna ut å plåta! ^^
                              Aequidens rivulatus hane
                              Detta var en ordentligt snygg Guldsöm, det var länge sen jag såg en sådan bred söm som den har på stjärtfenan.
                              Jag som tyckte att jag hade en snygg guldsömhane, men denna straffar ju min med hästlängder.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Crenicichla
                                Användare
                                • November 2006
                                • 1055

Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Iporangensis och Brasiliensis är nog samma sak, Brasiliensis. Efter vad jag har förstått så fångas Iporangensis i Rio Juquia (enligt Die buntbarsce amerikas band 3, stawikowski/werner), så det är väl bara att betrakta som ett handelsnamn. Vad det gälelr de iriserande fjällen så beror det mycket på ljuset också hur de ser ut. Mina lysrör plockar fram mer blått/grönt än rött på fisken. Något som jag borde ha justerat när jag tar fram bilden sen.

Hur man tar såna bilder?

2 slavblixtar på täckglaset, samt ett 20 år gammalt småskadat makroobjektiv på kameran.
                                Slavblixtarna är för att få till tillräckligt med ljus utan att för den skull blända fisken helt och hållet, på det sätter kan jag frysa fisken och samtidigt få ett rejält skärpedjup så att hela fisken är i fokus. Jag brukar få slutartider på 1/200 sek vid iso 200 och bländare 8 till 11.
                                Det ligger säkert mycket i det du säger om Iporagensis/Brasilensis, vad jag förstått så skulle Iporagensis inte bli lika stor som Braislensis men deras Complex är ju väldigt komplext

Hmm så jnär blixten slår uppifrån så blir det alltså ett betydligt snyggare ljus än när den slår framifrån?
                                Låter som att jag får skaffa mig ett Makro objektiv så småningom.

Måste säga att dina foton håller grymt hög klass rakt över
                                MVH

Kristofer

Kommentar

Arbetssätt...