SA-Bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Skickar en bild på på en guinacara sp "Surinam"To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
hej
några bilder på mina xingu 1
blit lite orolig att det bara är honor, alla verkar få rödton på magen
är det någon som har en hanne över är jag intresserad...
ulfKommentar
-
Kommentar
-
I vissa populationer av xingu 1, så får faktiskt hanarna en rosa grundton också. det lättaste sättet att se skillnad på könen är ryggfenorna, honor får en vit söm i ryggfenan medans hanarna saknar den. Jag tycker faktiskt att fisken längst till vänster på andra kortet ser ut som en hane, men det är svårt att se.Kommentar
-
hej ulf.
jag kikade på mina och honan har klart mer vitt i rygfenan än hanen, men det finns lite i hannen.
jag tror nog att nån av dina blir hannar, den översta på nedre bilden ser ut som en hanne, men iof är ju blixten rakt in i sidan så försvinner ju ev färg, men lite på grovheten på fisken ger mig den känslan....Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
skickar två bilder på en hona och hane av Crenicichla wallachii "Rio cumina"To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
hej
dom är väldigt lugna mot varandra än så länge, får se vad som händer när de blir könsmogna.
jag hade c. saxatilis för ett tag sedan men de var oerhört aggressiva mot varandra redan som små, hade 8st från början men de tog livet av varandra allt eftersom, det blev ett par som lekte men när ynglen försvann slog hanen ihjäl honan, så det varierar nog från art till art.
annars är xingun hemsk mot alla andra medinvånare och får gå ensama.
ulfKommentar
-
I vissa populationer av xingu 1, så får faktiskt hanarna en rosa grundton också. det lättaste sättet att se skillnad på könen är ryggfenorna, honor får en vit söm i ryggfenan medans hanarna saknar den. Jag tycker faktiskt att fisken längst till vänster på andra kortet ser ut som en hane, men det är svårt att se.
hej
det låter lovande, vore inte roligt med 7st honor, jag köpte 6st Managauense för ett antal år sedan där alla var hannar så jag får lite dåliga minnen.
lägger in två bilder på vad jag vill ha till en hanne och hona (de har varit med på forumet tidigare).man ser lite vitt i båda ryggfenorna men betydligt mindre på den övre bilden.
ulfKommentar
-
hej
det låter lovande, vore inte roligt med 7st honor, jag köpte 6st Managauense för ett antal år sedan där alla var hannar så jag får lite dåliga minnen.
lägger in två bilder på vad jag vill ha till en hanne och hona (de har varit med på forumet tidigare).man ser lite vitt i båda ryggfenorna men betydligt mindre på den övre bilden.
ulfKommentar
-
Jag skulle vilja komplettera mitt 720 med ett par crenicichlor. I akvariet är det tänkt att gå ett par metae, 3 G.iporangensis eventuellt behåller jag diademorna också. Är det någon som har något intressant förslag helst med bilder.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Crenicichla Menesezi skulle nog kunna funka och även C. Regani och C: WallaciiMVH
KristoferKommentar
-
Lyfter tråden med två bilder på en fjärilciklid som visar upp mer färger än någonsin ikväll:Mvh
Peter FredrikssonKommentar
Kommentar